Claes Sörmland
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Av alla kunder jag haft är de privata de klart snålaste och många försöker pruta eller få det svart. Att arbeta åt andra företag har aldrig varit något problem.
Och det är ju precis vad man förväntar sig. Det är ju lätt att vara generös med andras pengar när man som anställd inte bränner sina egna utan sin arbetsgivares pengar. Det andra skälet är ju att ett företags pengar är oskattade så det är betydligt mindre kostsamt för ett företag än för en privatperson att köpa en tjänst eller en pryl för samma nominella belopp.
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Nej jag har inte sagt att bara effektiv tid ska räknas. Jag vill bli upplyst vad som ska räknas från hantverkaren.
Det stod på hemsidan ju, vad mer begär du?
IT-analfabet?
 
  • Gilla
  • Haha
Krille-72 och 2 till
  • Laddar…
D
Ja om jag skulle boka en hantverkare via en hemsida så räcker det alldeles utmärkt att priserna står på hemsidan.

Skulle jag bara ringa en hantverkare som någon tex har rekommenderar så skulle han kunna hänvisa till hemsidan. Det blir alldeles utmärkt.
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
Ja om jag skulle boka en hantverkare via en hemsida så räcker det alldeles utmärkt att priserna står på hemsidan.

Skulle jag bara ringa en hantverkare som någon tex har rekommenderar så skulle han kunna hänvisa till hemsidan. Det blir alldeles utmärkt.
Ge exempel på hur den konversationen går till. Du ringer direkt till en hantverkare då hen står mitt i jobbet. Istället för att boka via receptionen. Här ska då alltså hantverkaren flika in och rabbla upp alla tänkbara saker som en privatperson inte kan tänkas ha koll på menar du.
 
Fairlane
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Får jag som hantverkare betala mer för ett elko hos grossist än vad kund får betala på Jula talar jag om det för kunden att hen kan köpa det själv men att min garanti inte gäller på materialet då.
Helt ok, och jag skulle nog välja att du köper materialet även om det blir några kronor dyrare. Det har jag inget problem med alls. Det är fakturor med priser som de nedan som man blir förbannad på, särskilt som man har gett kunden "rabatt".

Schneider Exxact 2-vägsuttag (Artnr:1820001): fakturapris: 471 kr, Elbutik: 114 kr
Scheider Exxact 2-vägsuttag (Artnr: 1820296): fakturapris: 397 kr, Elbutik: 90 kr
Schneider Exxact Primo Ram (Artnr:1822151): fakturapris: 210 kr, Elbutik: 43 kr
Schneider Exxact Primo Ram 2f (Artnr:1822352): fakturapris: 328 kr, Elbutik: 70 kr
Schneider Exxact Hörnbox (Artnr:1820986): fakturapris: 638 kr, Elbutik: 129 kr
Schneider Exxact Vägguttag trevägs (Artnr:1820430): fakturapris: 949 kr, Elbutik: 218 kr
Schneider Exxact 2-vägsuttag (Artnr:1820002): fakturapris: 901 kr, Elbutik: 196 kr

Hela fakturan var likadan. :mad:
 
  • Gilla
  • Älska
kortis och 2 till
  • Laddar…
E
Fairlane Fairlane skrev:
Helt ok, och jag skulle nog välja att du köper materialet även om det blir några kronor dyrare. Det har jag inget problem med alls. Det är fakturor med priser som de nedan som man blir förbannad på, särskilt som man har gett kunden "rabatt".

Schneider Exxact 2-vägsuttag (Artnr:1820001): fakturapris: 471 kr, Elbutik: 114 kr
Scheider Exxact 2-vägsuttag (Artnr: 1820296): fakturapris: 397 kr, Elbutik: 90 kr
Schneider Exxact Primo Ram (Artnr:1822151): fakturapris: 210 kr, Elbutik: 43 kr
Schneider Exxact Primo Ram 2f (Artnr:1822352): fakturapris: 328 kr, Elbutik: 70 kr
Schneider Exxact Hörnbox (Artnr:1820986): fakturapris: 638 kr, Elbutik: 129 kr
Schneider Exxact Vägguttag trevägs (Artnr:1820430): fakturapris: 949 kr, Elbutik: 218 kr
Schneider Exxact 2-vägsuttag (Artnr:1820002): fakturapris: 901 kr, Elbutik: 196 kr

Hela fakturan var likadan. :mad:
Hutlöst!

Är. Det styckpris så du inte killar summan?
 
Staffans2000
AndersPS AndersPS skrev:
nej, anställningsformen timanställning existerar inte.
Inte? Bäst att inte säga något till mina chefer. Jag jobbar nämligen som timanställd på två bolag.

Staffan
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Inte? Bäst att inte säga något till mina chefer. Jag jobbar nämligen som timanställd på två bolag.

Staffan
Då skulle jag vilja anlita dig till att lägga om mitt tak.
 
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Ge exempel på hur den konversationen går till. Du ringer direkt till en hantverkare då hen står mitt i jobbet. Istället för att boka via receptionen. Här ska då alltså hantverkaren flika in och rabbla upp alla tänkbara saker som en privatperson inte kan tänkas ha koll på menar du.
Pappskalle! Skulle jag skrivit, om jag inte vore den ödmjuke person, jag är.
Denna tråd är full av svar på din fråga.

Den som söker, han skolen och finna.

Staffan
 
D
E El-Löken66 skrev:
Ge exempel på hur den konversationen går till. Du ringer direkt till en hantverkare då hen står mitt i jobbet. Istället för att boka via receptionen. Här ska då alltså hantverkaren flika in och rabbla upp alla tänkbara saker som en privatperson inte kan tänkas ha koll på menar du.
- hej fick ditt nummer av X. Jag skulle behöva hjälp med att byta en elcentral.

-va kul jag kommer gärna och tittar på jobbet. Jag står lite upptagen just nu men kan jag ringa dig när jag är påväg hem, kring 17?

-absolut vi hörs
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
E
D Derbyboy skrev:
- hej fick ditt nummer av X. Jag skulle behöva hjälp med att byta en elcentral.

-va kul jag kommer gärna och tittar på jobbet. Jag står lite upptagen just nu men kan jag ringa dig när jag är påväg hem, kring 17?

-absolut vi hörs
Avundas verkligen dig @Derbyboy som har så mycket fritid.

De flesta andra människor har ett pressat schema även på fritiden att försöka få tid till.

Och du föreslår väl inte att tala i telefon i kombination med att cykla eller köra bil är någon vidare kombination?
 
D
E El-Löken66 skrev:
Ge exempel på hur den konversationen går till. Du ringer direkt till en hantverkare då hen står mitt i jobbet. Istället för att boka via receptionen. Här ska då alltså hantverkaren flika in och rabbla upp alla tänkbara saker som en privatperson inte kan tänkas ha koll på menar du.
Du måste skämt. Hur lång tid tar det att skicka ett färdigskrivet sms.

Jag hade kunnat göra bra mycket mer än så för att öka mina chanser att få betalt och en nöjd kund.
 
Staffans2000
E El-Löken66 skrev:
Då skulle jag vilja anlita dig till att lägga om mitt tak.
Nu är jag inte Takläggare, men det spelar ingen roll. Jag kan lägga tal för det.

Som pensionär med två jobb, räcker det gott.
Men betalar du bara tillräckligt, så kommer jag med ett detaljerat kontrakt, så du inte känner dig lurad i efterhand.

Staffan
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
E
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Inte? Bäst att inte säga något till mina chefer. Jag jobbar nämligen som timanställd på två bolag.

Staffan
Tror frågan var ställd till @Derbyboy.
 
D
E El-Löken66 skrev:
Avundas verkligen dig @Derbyboy som har så mycket fritid.

De flesta andra människor har ett pressat schema även på fritiden att försöka få tid till.

Och du föreslår väl inte att tala i telefon i kombination med att cykla eller köra bil är någon vidare kombination?

Hahaha. Så du kör inte bil och talar i telefon samtidigt. Varför skulle man inte kunna göra det?

Har du flytväst i badkaret?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.