Ja WDL är faktiskt för snyggt. Här finns lite fler layoter på gränssnittet:

Who is using WDL with other than standard lay-outs?

Jag tänkte använda något som liknar denna:

Turakina Weather "Live" - Our Home 'Live'

På Safecast kostar väderstationen ink två extra temp/hygrosensorer 3640sek. Den bärbara PCn jag använder som uppsamlingsstation råkade finnas i en garderob så den kostade 0:-. Däremot behövdes fler USB-portar så jag fick köpa en USBhub för 99:-. Jag komme behöva köpa en 17" platt skärm att ha på väggen (1500sek) och en trackball att styra med (300sek). Weather Display och Weather Display Lice kostar tillsammans 95USD.

Hoppas inte frugan läser detta inlägg.
 
...och ännu en gång kom Brian @ weather display med uppdateringar över natten. Jag postade ett inlägg på forumet igår kväll och idag på morgonen låg det en uppdatering och väntade på mig... Helt otroligt. Vi får hoppas att detta löser problemen så jag kan gå vidare med WDL.

Har också insett att min tilltänkta pc inte stödjer högre upplösningar än 1024x768 och då ser det knas ut på en 17" platt skärm som nästan alltid är gjord för 1280x1024.
 
MathiasS skrev:
Hoppas inte frugan läser detta inlägg.
Att det skall vara så svårt för somliga att förstå att sådana här projekt behövs...det beror antagligen på deras uppväxt eller nån vitaminbrist i deras kost...
 
Vart hämtar den molnbasen ?

Nån sådan givare kan väl inte följa med ?
 
zoom skrev:
Vart hämtar den molnbasen ?

Nån sådan givare kan väl inte följa med ?
Jo det är en grymt lång pinne som är monterad på gaveln.

Skämtåsido, jag tror det går att beräkna givet marktemp och daggpunkt eller nått sånt.
 
MathiasS skrev:
Jo det är en grymt lång pinne som är monterad på gaveln.

Skämtåsido, jag tror det går att beräkna givet marktemp och daggpunkt eller nått sånt.
Det har du rätt i, på flygplatser brukar de ha lite mer avancerad utrustning för att mäta molnbasen. Men när du säger det så kommer jag ihåg att jag har hört samma sak om beräkningen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.