Beställde Sharp tvättmaskin (TM) å torktumlare (TT) på Media Markt i Sundsvall. Leverans å behörig installation ok tills användningen av TM typ ES-GFB8147W3-EE.
Problemet är att om man inte trycker fast den blåa plastdetaljen i tvättmedeldispensern ordentligt kan Du inte öppna denna mer förutom att använda våld varvid hela delen bryts sönder. Hände redan efter första tvätten men med stor möda kunde vi öppna tvättmedelsfacket. Andra gången var det definitivt kört!
Har stött och blött detta med MediaMarkt kundsupport i Sundsvall där grejorna inhandlades, Sharp Assist Workshop samt ett annat servicebolag i Linköping (rekommenderad serviceföretag som vi skulle kontakta) men ingen vill ta ansvar för problemet. Den enda lösningen har varit att jag skall bryta sönder fronten och beställa en ny eller bara använda sådant "all in one" tvättmedel som jag slänger in i TM innan jag lägger in tvätten.
Det går lätt att kränga grejor men att ta ansvar för det man sålt verkar inte lika roligt.
Alltså, kolla och prova grejorna möjligen på plats innan Ni köper.
 
  • Öppen tvättmedelsfack på en Sharp tvättmaskin med en blå plastdetalj synlig inuti.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tvättmaskin med öppen tvättmedelsdispenser och en synlig blå plastdel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
konstigt att inte dessa turkiska maskiner fungerar bättre med sharp logon istf cylinda
 
  • Haha
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Hej, hur fungerar den för övrigt? Tvättar den rent? Min lg som ska bytas sköljer för dåligt, allt luktar tvättmedel lite lätt. Är den hyffsat tyst?
 
Efter att tvättmedelsluckan vid andra tvätten låste sig och diverse samtal med BauMarkt och Sharp Europeiska service så stod tvättmaskinen oanvänd ett tag. Plötsligt så "släppte" tvättmedelsluckan en dag och har sedan fungerat klanderfritt. Inga andra problem har noterats och jag är, så här långt, tillfredsställd.
 
  • Gilla
Kalle_livelong
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
konstigt att inte dessa turkiska maskiner fungerar bättre med sharp logon istf cylinda

Är Sharp samma som Cylinda menar du?
 
H HSEMNG skrev:
Efter att tvättmedelsluckan vid andra tvätten låste sig och diverse samtal med BauMarkt och Sharp Europeiska service så stod tvättmaskinen oanvänd ett tag. Plötsligt så "släppte" tvättmedelsluckan en dag och har sedan fungerat klanderfritt. Inga andra problem har noterats och jag är, så här långt, tillfredsställd.

Ah, toppen. Om den funkar, tvättar rent och inte bullrar, så låter det ju som ett bra köp.
 
Samma fabrik som gör dessa maskiner och flera olika företag köper dom och sätter sin spec och logga på dom.
 
  • Gilla
Kalle_livelong
  • Laddar…
H HSEMNG skrev:
Efter att tvättmedelsluckan vid andra tvätten låste sig och diverse samtal med BauMarkt och Sharp Europeiska service så stod tvättmaskinen oanvänd ett tag. Plötsligt så "släppte" tvättmedelsluckan en dag och har sedan fungerat klanderfritt. Inga andra problem har noterats och jag är, så här långt, tillfredsställd.
en till fråga, är den hyffsat snabb? Eller tar en tvätt 3-4 timmar?
 
K Kalle_livelong skrev:
en till fråga, är den hyffsat snabb? Eller tar en tvätt 3-4 timmar?
Beror på vilket program Du väljer, alltså typ av material och temperatur.
 
A
K Kalle_livelong skrev:
Är Sharp samma som Cylinda menar du?
Samma som arcelic.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.