Vad kallas prylen man använder för att lyfta upp takgipset?
Har helt stopp i tänket just nu....
Tänkte hyra över helgen och vill gärna veta vad jag ska fråga efter:)
 
Prova med skivlift. Fattar de inte den enkla får du i värsta fall tala om vad du ska ha den till...:rolleyes:
 
bigsnucke skrev:
Prova med skivlift. Fattar de inte den enkla får du i värsta fall tala om vad du ska ha den till...:rolleyes:
Tack. Japp annars drar jag användningsområdet.
 
Takgipslyftare kanske..... ;-)


mvh


Kent
 
... är skivlyft.
 
Gipshiss ;)

Mvh Putte
 
Nån som har en bild på en dylik mojäng? Jag tänkte försöka bygga en själv om jag bara visste hur den ser ut... :)
 
Ska man gipsa mindre ytor funkar
det fint med ett snabb stämp.

Mvh Putte
 
Jag brukar använda en som heter Fru eller Kompis kostar måttligt och är ibland trevligare.
 
Fru är sällan trevligare än gipshiss efter 200 kvadrat....
 
  • Gilla
Srednar
  • Laddar…
När frun tröttnat går Du in på Google. Där kan Du genast klicka på "gipsskivelift", och får förslag på två varianter, det finns säkert fler om Du klickar vidare.

per
 
Jag hade en skivlift till vårt kök. ca 30 kvm. Det var löjligt enkelt att få upp skivorna med den. Fast det är ändå bra om man är två. för själva liften var ganska hög även i nedhissat läge. Att lyfta 120 breda skivor själv upp till axelhöjd är inte roligt. Och det var inte speciellt dyrt att hyra heller.
 
Mikael_L
Med hjälp av google hittade jag den här bilden på en skivlift:

Men det måste väl finnas något annat namn på anordningen också, för jag fick mindre än 10 träffar...
 
  • Skivlift.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hempularen skrev:
Jag hade en skivlift till vårt kök. ca 30 kvm. Det var löjligt enkelt att få upp skivorna med den. Fast det är ändå bra om man är två. för själva liften var ganska hög även i nedhissat läge. Att lyfta 120 breda skivor själv upp till axelhöjd är inte roligt. Och det var inte speciellt dyrt att hyra heller.
Det var en konstig modell. Vanligtvis brukar bordet kunna vinklas ner så att man ställer skivan på bordet och sedan vinklar upp den innan man hissar.
 
Mikael_L
Jag provade lite närliggande namn, fick några träffar till på:
Gipslift, gipslyft, gipsskivelyft och skivlyft...

men ändå inte det vanliga att man får 30000+ träffar ... *ler*
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.