Jag ska sätta upp ett innertak, ca 70 kvm på övervåningen. Har hittat en hel del spårpanel, faspanel mfl. (13x120, 13x145), men ingen som kan köpas vitmålad från början. Jag vet att det finns både vitlacerad och vitvaxad men jag är ute efter en mer heltäckande panel i någon lämplig vit nyans. Är det någon som vet om det finns färdiga sådana produkter att köpa?
 
Med tanke på vad vitmålade golvlister kostar i jämförelse med omålade dito antar jag att ett skäl till att det inte är så lätt att hitta är just prisbilden. Färdigmålat tak lär vara dyyyrt.

Det billigaste kanske är att leverera omålat till en målarfirma som du tvingar att måla panelen innan du spikar upp den...
 
Ja, det verkar nog vara som du säger. Man får helt enkelt offra en helg till att måla taket själv. Men det kommer bli riktigt bra tror jag. Har också sett att vissa byggfirmor säljer andra-sortering av spårpanel för runt 40 kr/kvm. Då kan man köpa på sig ett par extra kvadrat och sortera ut de bästa bitarna. Då blir det totala priset faktiskt riktigt prisvärt. Iom. att man målar över plankorna så tror jag inte det gör så mycket om det skulle vara lite sämre kvalitet.
 
Det som kan bli ett problem om det är mycket kvist är att det är svårt att slippa genomblödningar - och andra sortering innehåller oftast mer kvist...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.