Hej ni,
vad ska man använda som tilläggsisolering i ett gammalt hus (1926)?
Ingen plast alltså, difusionsöppet och fukttalig.

Västkustskiva (64 kr/m2)
Isover Fasadskiva (64 kr/m2)
Roxull isoleringsskiva flexibatts (stenullsfiber) (pris 172 kr per paket 45 x 580 mm)


tack
Olivier
 
Du nämner inget angående hur många mm isolering du räknar på. Men för eko-fiber 95mm bör priset ligga på ca 90kr/kvm + en etableringskostnad för bilen på ~2500kr. Fördelen är att du slipper lagra en massa isolermaterial som måste skyddas från nederbörd, samt att du slipper själva isolerjobbet.
 
låter interessant... då behöver man bygga upp isolatinen som tätta fack eller hur?
 
Precis, du bygger regelverket, i mitt fall stående 45x95, med liggande regel längst ned, sedan täcker du med förslagsvis Paroc Vindtät samt spikreglar(28x70).
 
Schwingen: Vore roligt om du har nån/några bild(er) på detta.
 
Vi har lite bilder på ett sådant jobb - fast vi körde bara 70-reglar.

Se vår web - klicka på "dagboken", "2005", "juli".

...fast kör INTE med icopal windy som vi gjorde eftersom den fanns i mindre rullar. Den är för flexibel = ett he**vete när isoleringen trycker ut duken. Det enda som funkar bra är Paroc Vindtät.
 
Trevlig sida och tackar roligt att se sånt man inte gjort själv. Roligt med typiska funkisval i kåken och särskilt att se fiskbensparketten, mycket jobb där. Imponerad!

Får fundera lite på var jag kan tänkas ha sett kåken. Området är välkänt för mig och jag skulle nån gång i framtiden kunna tänka mig att flytta dit.
 
Hej på er.
Jag har en gammal kåk (1893) som jag har tilläggsissolerat.
I samband med panelbyte så la jag på 50 mm isolering isocover.
Det funkade bra för mig..
Bilder finns på min hemsida.
Vårt hus
Kolla under "panel"
Mvh
 
Renovering skrev:
Hej på er.
Jag har en gammal kåk (1893) som jag har tilläggsissolerat.
I samband med panelbyte så la jag på 50 mm isolering isocover.
Det funkade bra för mig..
Bilder finns på min hemsida.
Vårt hus
Kolla under "panel"
Mvh
Vilket jobb ni lagt ner! Fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.