Har tittat lite på ädelträfönster - tex Amanda från Fönsterinstallatören. Någon som har input om ädelträfönster eller t o m om Amandas fönster?
 
Vad menar du med "ädelträ"?
Jag kan inte hitta Fönsterinstallatörens Amandafönster på internet.

Vi håller på att sätta in ekfönster, enda större fönstertillverkaren i Sverige som vi hittade som erbjöd det var Ekstrands, men vi valde en mindre lokal snickare i stället och är hittills mycket nöjda med det.
Qvesarums byggnadsvård (Välkommen till Qvesarums Byggnadsvård AB) i Skåne erbjuder fönster i återvunnen teak, dock bara i "gamla" modeller (tror jag). Kvaliteten på det återvunna virket sägs vara varierande, åtminstonde på deras dörrar, medan hantverket är mycket bra. Deras utställningsfönster är mycket fina.

I Danmark är det "vanligt" med Mahognyfönster, tex Vipo Vinduer A/S, www.kronevinduet.dk, PT VINDUER OG DØRE A/S och Ulsted Vinduer & Døre A/S
Sök på vinduer (fönster på danska).

/ Fredrik
 
Jag menar fönster i ek, mahogny, lärk, teak osv.

Ekstrands har jag också sett, men dom känndes sådär med sin silikonsträng osv.

Fönsterinstallatören.se hittar du på nätet - under produkter finns ädelträfönster. Dom görs i Danmark av Amanda Vinduer. Jag har sett ett visningsex i ek som var kanonfint.

Var ungefär i landet finns Ditt snickeri?
 
Elitfönster?
"Insida i ek, björk, körsbär, vit furu eller naturlig furu och utsida i aluminium. "
 
På jobbet monterade dom fönster i ceder trä.
Kom från WB Trä

Mvh Putte
 
Bra tips från Putte - tackar!

Jag känner till Elitfönsters variant, men det är inget för mig. Jag fixar inte vanliga svenska massfabrikerade fönster rent estetiskt. Sån är jag...
 
synpunkter skrev:
Var ungefär i landet finns Ditt snickeri?
Nästan exakt mitt i Skåne, i Tjörnarp.

Han är inte snabb :(, men jäkligt duktig.
Dessutom prisvärd.

/ Fredrik
 
OK - här i Sthlm har jag aldrig hört talas om en hantverkare som är både duktig och prisvärd. Var rädd om honom - han tillhör en sedan länge utrotningshotad art.
 
Allt har sitt pris ;)

Mvh Putte
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.