För övrigt gissar jag på tredubbla priset om du hade lejt bort arbetet.
 
  • Gilla
Zeke_Varg och 1 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Skåpen med trådbackarna är 400mm breda.
Ja, det stämmer att det är Elfas trådbackar samt deras glidskena/glidlist "universal". Krävdes ingen modifiering för att montera, passade i befintliga hål i stommen.
Tack för svar . Men perfekt, då ska jag kika på det
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
S
K KjellTimell skrev:
Kan ju dela med mig av lite projektekonomi också. Vad jag kan se så saknas det egentligen inget mer i inköp, bara "fixa det sista" med grejor jag redan har. Sammanställningen är väldigt noggrann och jag har fyllt på dokumentet löpande under projektet. Det diffar nog inte mer än 0,5-1% mot verkligheten.

Hade lite Isodrän och cellplast kvar från förra vändan, så den posten vart lite billigare i min sammanställning.

Bortforsling massor = 5.040kr
VVS = 21.061kr
Leca innerväggar = 10.173kr
Gjutning + golvavjämning = 22.366kr
Isolering under platta = 3.336kr
Innertak = 1.1509kr
El = 5.603kr
Ventilation = 2.780kr
Målning = 2.384kr
Verktyg etc. = 6.259kr
Tätskikt = 13.757kr
Keramik = 43.648kr
Fix & Fog = 4.544kr
Innerdörrar = 5700kr
komplettering/ inredning = 28.403kr

Totalt 185.162kr

Svårt att sia om vad det kostat att leja bort rubbet då jag aldrig tog några offerter, men det dubbla åtminstone, skulle jag gissa på. Några fler gissningar? :D
Jäkligt snyggt. Synd bara att våtrum ska vara så förbannat dyrt.
 
  • Gilla
minitoy och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt!
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Strykbrädan såg ju väldigt smidig ut! Men tar du bort brädan när du skjuta in den? För den får inte plats i skåpet?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
S Stego1 skrev:
Jäkligt snyggt. Synd bara att våtrum ska vara så förbannat dyrt.
Ja, nu var väl det här lite extremare med med mer omfattande underarbete samt att valet av "inredning" är åt det dyrare hållet. Ett "vanligt" våtrum med standardprylar hade blivit betydligt billigare.

Jonatanm535 Jonatanm535 skrev:
Strykbrädan såg ju väldigt smidig ut! Men tar du bort brädan när du skjuta in den? För den får inte plats i skåpet?
Jodå, brädan är kvar, man lyfter på spetsen så viker den sig dubbelt samtidigt som den hissar ner sig 10cm. Sen är det bara att skjuta in ekipaget i skåpet. Det var 99% av anledningen till att valet föll på den, för jag hatar verkligen att se en strykbräda bara stå lutad mot en vägg :D
 
  • Gilla
Mixar´n och 3 till
  • Laddar…
Var kan man köpa brädan?
 
K KjellTimell skrev:
Skåpen med trådbackarna är 400mm breda.
Ja, det stämmer att det är Elfas trådbackar samt deras glidskena/glidlist "universal". Krävdes ingen modifiering för att montera, passade i befintliga hål i stommen.
Vilken bra idé, så ska jag göra i min tvättstuga också!
 
  • Gilla
Skatthult och 1 till
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Ja, nu var väl det här lite extremare med med mer omfattande underarbete samt att valet av "inredning" är åt det dyrare hållet. Ett "vanligt" våtrum med standardprylar hade blivit betydligt billigare.



Jodå, brädan är kvar, man lyfter på spetsen så viker den sig dubbelt samtidigt som den hissar ner sig 10cm. Sen är det bara att skjuta in ekipaget i skåpet. Det var 99% av anledningen till att valet föll på den, för jag hatar verkligen att se en strykbräda bara stå lutad mot en vägg :D
tack för svaret, håller med dig och ett jäkla bök att fälla upp och ner! Får fundera på en sån
 
K KjellTimell skrev:
Tack @Pysslarn 2 års arbete skvallrar väl om att drivet kommer i vågor :p Stundtals blir jag väldigt less, men nu är jag inne i en manisk period där jag faktiskt kan skymta lite ljus i tunneln. Hoppas bara det inte är tåget som kommer :D

Förra helgen vart det tätskiktarbete, Ardex 7+8 (diffusionsöppet) över tvättstugegolvet. Resten av helgen vart vila, kan inte sticka under stol att energin försvinner när solen lyser med sin frånvaro!
[bild] [bild]

Nu vart det helg igen och läggning av golv stod på tapeten. 100Kg kontorskropp fick bekänna färg.
Helt färdig i kropp och knopp (främst knän och underarmar), kvarstår gör några plattor i nischen samt fallet runt golvbrunnen.

[bild] [bild]
Va e d för kakelkryss som du använt?
 
  • Gilla
husdrömmar89
  • Laddar…
K KjellTimell skrev:
Tack @Pysslarn 2 års arbete skvallrar väl om att drivet kommer i vågor :p Stundtals blir jag väldigt less, men nu är jag inne i en manisk period där jag faktiskt kan skymta lite ljus i tunneln. Hoppas bara det inte är tåget som kommer :D

Förra helgen vart det tätskiktarbete, Ardex 7+8 (diffusionsöppet) över tvättstugegolvet. Resten av helgen vart vila, kan inte sticka under stol att energin försvinner när solen lyser med sin frånvaro!
[bild] [bild]

Nu vart det helg igen och läggning av golv stod på tapeten. 100Kg kontorskropp fick bekänna färg.
Helt färdig i kropp och knopp (främst knän och underarmar), kvarstår gör några plattor i nischen samt fallet runt golvbrunnen.

[bild] [bild]
Va e d för kakelkryss som du använt?
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
  • Gilla
Tjudö Boy och 1 till
  • Laddar…
Riktigt snyggt, bra jobbat!
 
  • Älska
KjellTimell
  • Laddar…
Maria T
K KjellTimell skrev:
Jodå, brädan är kvar, man lyfter på spetsen så viker den sig dubbelt samtidigt som den hissar ner sig 10cm. Sen är det bara att skjuta in ekipaget i skåpet. Det var 99% av anledningen till att valet föll på den, för jag hatar verkligen att se en strykbräda bara stå lutad mot en vägg :D
Aaaah, hoppas så att det är en bra arbetshöjd för den som ska stryka!! Jag (som den som stryker mest i hushållet) valde liknande lösning till vår då nybyggda tvättstuga 2001 - en vikbar och osynlig tvättbräda. Supersmart. Not.
Jag är 169 cm över marken och denna bräda infälld i ett skåp är så sjukt låg att jag använt den sparsamt, kanske en gång om året, för att den ger mig ryggont! Mannen (190 cm) har aldrig använt den.

Så hoppas hoppas verkligen att det är nya höjdmått som gäller, eller att den är ställbar i höjdled, för är den inte det så blir det kanske som hos oss, en vanlig strykbräda stående, gömd, bakom en dörr att ta fram vid behov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.