Patrik
www.krispol.se
där finns det "online" offert du behöver bara en emailadress

..//N
 
sidan är visst nere nu, men den stämmer !
 
Hörman är den bästa porten på marknaden! Går inte att jämföra med billigt skit på Skånska byggvaror(Wayne Dalton). Lägg hellre några tusenlappar extra för ordentliga grejor, det är ju ingen leksak eller?

ps jobbar själv på Garageportexperten så jag vet vad jag snackar om ;)
 
ps jobbar själv på Garageportexperten så jag vet vad jag snackar om
Är du riktigt säker?? Bara för att det är billigt så behöver det inte vara skit. ;)
 
Jag valde hörmann, har sett att hornbach.se har väldigt bra pris på hörmann portarna
 
Vi har väldiga bullerproblem där jag arbetar, har haft pvc-draperier e.t.c för att skärma av oljudet, problemet är att vi ofta måste passera en öppning med ledtruck och en kubikmeterstor behållare vi torkar läkemedelssubstanser i.........mellan produktion och utpackning s.a.s.

För några år sedan kom en kollega på idén att testa en vanlig garageport......lätt att öppna och relativt "tät" oljudsmässigt.
Det var ju så små pengar i sammanhanget att det inte direkt spelade någon stor roll om det blev fiasko, däremot om det vart en speciallösning uttänkt av en konstruktör och specialtillverkad av något specialinriktat företag.......som visar sig bli fiasko, DÅ kan vi snacka dyrt fiasko.

En Hörmann införskaffades, och nu har vi öppnat & stängt den jäkla porten kanske upp till 30 ggr per dag, produktionen har vart i 3 eller 5-skift = 6.000-10.000 öppningar per år, och nog har den suttit där i 4 år.........ja ni förstår va ? *;)
 
Tjena,har precis monterat mina Skånska byggvarors Nordic takskjutarportar"pust".
Portarna är skit snygga och funkar bra(med motorer).Men dom kräver mycket justering för att gå perfekt.Det enda som var skit var installationsanvisningen som var bedrövlig,jobbar själv som hantverkare men jag svor en hel del.När den första väl var monterad var den andra monterad på nån timme.Återkommer med bilder. Mvh Mats
 
matte17 skrev:
Tjena,har precis monterat mina Skånska byggvarors Nordic takskjutarportar"pust".
Portarna är skit snygga och funkar bra(med motorer).Men dom kräver mycket justering för att gå perfekt.Det enda som var skit var installationsanvisningen som var bedrövlig,jobbar själv som hantverkare men jag svor en hel del.När den första väl var monterad var den andra monterad på nån timme.Återkommer med bilder. Mvh Mats


Du råkar inte ha några bilder? Är på gång att beställa en Nordic port och tar gärna emot lite installationsbilder dom du har några =)
 
Vipportar behöver en hel del plats framför garaget - precis som slagportar förstås...
Likaså måste man tänka på att man måste skotta bort ev. snö för att få upp dörrarna.

Takskjutportar öppnas ju rakt upp, har dock hört att dessa faktiskt kan frysa fast i golvet... något som inte har drabbat mig i vart fall :)
 
galento skrev:
Vi har funderat på en vipp-port med inbyggd gångdörr från Edsbyporten och en sådan skulle kosta ca 14,500:- och det är en praktisk lösning för oss.Men när detta blir av låter jag vara osagt ;)

Vipportar behöver en hel del plats framför garaget - precis som slagportar förstås - när de öppnas.
Likaså måste man tänka på att man måste skotta bort ev. snö för att få upp dörrarna.

Takskjutportar öppnas ju rakt upp, har dock hört att dessa faktiskt kan frysa fast i golvet... något som inte har drabbat mig i vart fall :)
 
Här finns en film som visar hur man monterar en Diplomat takskjutport... Monteringen kan ju inte skilja sig åt SÅ mycket mellan olika porttillverkare...

www . diplomatdorrar . se

Det ser lekande lätt ut men låt Er inte luras :surprised:


Edit. Vet inte varför jag inte kan editera mitt inlägg... och klistra in en länk... Adressen till filmen är i vart fall enligt ovan. Den är inte klickbara men det fixar ni säkert ändå ;)
 
Installerade en Hörmann-port med Hörmann portöppnare med fjärrstyrning samt kodlås för fyra år sedan.

Ungarna har inga nycklar längre utan äntrar huset med kodlåset och garageporten. Den åker upp och ned ganska många gånger varje dag och har aldrig trilskats! Inte ens gnisslat.

Det här är bra grejer. Monterade allt själv. En "garageportsexpert" kom och inspekterade att allt var rätt gjort, det ingick i affären.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.