D
På första bilden ovan så är det nog i brunnslocket eller i nivå med brunnslocket.

jag gjorde senare om lite i brunnen. Nya anslutningar osv och då flyttade jag ned den och nu sitter den på slangen (pem32) till en av pumparna.
 
D
E Esurd skrev:
Hej! Vi funderar på en liknande lösning då vår pump inte riktigt är att lita på. Fungerar den fortfarande? Har du i så fall lust att dela med dig av vilken kamera du köpte? Måste ju vara en som tål att sitta utomhus i kyla och fukt samt kunna filma i mörker förmodar jag. Går den på batteri eller anslöt du den till eluttag?

Vad har ni för pump?

Som du ser på bilderna har jag två pumpar. Jag installerade en till eftersom den första, Grundfos KP250 hade en tendens att inte gå igång. Flottören hängde sig (fastnade) trots att den var helt ren.
 
D Derbyboy skrev:
Tack Mathias,

Jag kommer inte ha kameran på något annat ställe.Tänker att jag köper en billig skitkamera från Kina. Får funka så länge det funkar. Förhoppningsvis ett tag så jag hinner lära mig vilka flöden det blir vid skyfall, snösmältning osv.

Visst borde 16mm egentligen vara bäst.

Jag ska fånga en vattenyta på ungefär en meters avstånd i en brunn som är 40 cm i diameter. Sätter en linjal som referenspunkt i röret. Tänk gammal tavellinjal i plast som man hade i skolan.
Blir dyrt om vattnet stiger kraftigt i brunnen vid skyfall att byta kamera
 
D
I praktiken omöjligt med min installation. Två pumpar Grundfos KP250 med pem32. Tror inte det ens i teorin det går att överfylla brunnarna om man inte använder brandslang.

Den svaga länken är att pumparna behöver ström men går strömmen så får jag en pushnotis och skulle det sammanfalla med ett brandslangsskyfall så e de bara starta reservkraftverket.

Känner mig trygg
 
Och för 200 kan man chansa.
 
  • Gilla
Maxizor
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.