Har ni några tips på bra firmor när det gäller badrumsrenovering i Stockholmsområdet?
 
BirgitS
Dådermans är ju kända för mycket bra kvalitet, dock så kostar det ju därefter också.

Samma fråga har förekommit förut så du bör kunna hitta fler tips om du söker i forumet.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
Vi blev extremt nöjda med badrum byggt av Dådermans. 18 arbetsdagar för 6 kvm helkaklat. Hände mycket varje dag då de körde på nonstop. Blev extremt bra och jag är riktigt petig. Väldigt proffsigt upplägg med andra än den/de som bygger som hämtar och lämnar avfall och material så inga dagar utan ”action” i princip förutom torktider.

Läs på Reco, de har väldigt många bra betyg.
 
nikasp nikasp skrev:
Vi blev extremt nöjda med badrum byggt av Dådermans. 18 arbetsdagar för 6 kvm helkaklat. Hände mycket varje dag då de körde på nonstop. Blev extremt bra och jag är riktigt petig. Väldigt proffsigt upplägg med andra än den/de som bygger som hämtar och lämnar avfall och material så inga dagar utan ”action” i princip förutom torktider.

Läs på Reco, de har väldigt många bra betyg.
Tack, de ingår på min lista på företaget jag ska kontakta. Får man fråga ungefär hur mycket ni betalade? Vårt badrum är också 6m2.
 
nikasp
A Ace83 skrev:
Tack, de ingår på min lista på företaget jag ska kontakta. Får man fråga ungefär hur mycket ni betalade? Vårt badrum är också 6m2.
Minns jag rätt blev det 180000 efter ROT men jag har inte siffrorna i färskt minne. Jag köpte inredning och kakel för ca 70000 ovanpå det. Här hade jag visst lagt upp lite bilder: https://www.byggahus.se/forum/threads/vem-ska-staeda-efter-plattsaettare.329585/ Inte en krona tillkom utöver överenskommet pris och det var rimligt att vara föräldraledig hemma med det sätt de avgränsade byggröran. Be dem komma dit så du får en offert. Beror ju lite på vad man ska ha men jag lät dra allt dolt vilket är en dröm när man ska städa.
 
nikasp nikasp skrev:
Minns jag rätt blev det 180000 efter ROT men jag har inte siffrorna i färskt minne. Jag köpte inredning och kakel för ca 70000 ovanpå det. Här hade jag visst lagt upp lite bilder: [länk] Inte en krona tillkom utöver överenskommet pris och det var rimligt att vara föräldraledig hemma med det sätt de avgränsade byggröran. Be dem komma dit så du får en offert. Beror ju lite på vad man ska ha men jag lät dra allt dolt vilket är en dröm när man ska städa.
Var det "standard" badrum eller något speciellt som påverkade priset uppåt?
 
nikasp
A Ace83 skrev:
Var det "standard" badrum eller något speciellt som påverkade priset uppåt?
Inga avancerade grejer men vatten draget i vägg, flytt av två avlopp, de fick regla ut ytterväggen något så det blir enligt reglerna samt eluttag på tre ställen. Kakel 25x40 cm och klinker 15x15 cm. Skickar en bild som det ser ut nu. Fönstret var det enda vi behöll. Jag rev själv under två dagar ner till minsta spik för att spara 11000, gränsfall om jag skulle ha gjort det igen om jag ändå lejer ut. Ruskigt dammigt att såga ner det gamla taket.

Han som var här dagligen var grym som både snickare och plattsättare. Jag förklarade att jag är petig och han var riktigt duktig så jag har inte minsta grej att anmärka på. Det kom röris och elektriker precis när de behövdes osv. Väloljat maskineri.
 
  • Renoverat badrum med kaklade väggar, badkar, dusch, handdukstork och en spegellucka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
nikasp nikasp skrev:
Kakel 25x40 cm och klinker 15x15 cm.
På bilden ser det ut som att kakelplattorna är dubbelt så långa som klinkerplattorna.
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp nikasp skrev:
Inga avancerade grejer men vatten draget i vägg, flytt av två avlopp, de fick regla ut ytterväggen något så det blir enligt reglerna samt eluttag på tre ställen. Kakel 25x40 cm och klinker 15x15 cm. Skickar en bild som det ser ut nu. Fönstret var det enda vi behöll. Jag rev själv under två dagar ner till minsta spik för att spara 11000, gränsfall om jag skulle ha gjort det igen om jag ändå lejer ut. Ruskigt dammigt att såga ner det gamla taket.

Han som var här dagligen var grym som både snickare och plattsättare. Jag förklarade att jag är petig och han var riktigt duktig så jag har inte minsta grej att anmärka på. Det kom röris och elektriker precis när de behövdes osv. Väloljat maskineri.
Tack för informationen!
 
  • Gilla
nikasp
  • Laddar…
nikasp
BirgitS BirgitS skrev:
På bilden ser det ut som att kakelplattorna är dubbelt så långa som klinkerplattorna.

Stämmer, mindes fel. De är 20x40 resp 20x20. Just ja, 8 st Hide-a-Lite spottar ingick i det priset men all inredning tillkom.
 
  • Gilla
Ace83
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.