2 885 läst · 6 svar
3k läst
6 svar
Villabygget - Vår nya hushemsida och byggdagbok
Nu kan ni följa vårt husbygge via vår nya hemsida och byggdagbok.
Vi bygger "Kvadraten" från Eksjöhus i Eskilstuna.
Här har ni adressen:
till hemsidan Villan (ni kan klicka er vidare till byggdagboken härifrån)
Byggdagboken direkt: Villabygget (bilderna ser lite konstiga ut så man måste klicka på dem för att de ska se "normala" ut)
Mer bilder kommer läggas upp inom kort.
Tyck gärna till så mycket ni vill. Vore kul att få lite feedback!
Vi bygger "Kvadraten" från Eksjöhus i Eskilstuna.
Här har ni adressen:
till hemsidan Villan (ni kan klicka er vidare till byggdagboken härifrån)
Byggdagboken direkt: Villabygget (bilderna ser lite konstiga ut så man måste klicka på dem för att de ska se "normala" ut)
Mer bilder kommer läggas upp inom kort.
Tyck gärna till så mycket ni vill. Vore kul att få lite feedback!
Så kom dagen då det var dags för slutbesiktning. Vi skulle mötas vid huset vid 08.30 och börja besikningen kl 09.00. Jag var där, entreprenören med personal var där, Kvalitétsansvarig var där, det enda som fattades var besiktningsmannen. Ett par minuter efter 09.00 ringar han och meddelar att han fått förhinder. Så där står vi, klara för besiktning, med en tjej som kommer och flyttstädar på eftermiddagen, vi som ska flytta över en massa kartonger imorgon och flyttfirman som kommer på torsdag. På fredag ska vi flytta in.
Vi kom i alla fall överens om att besiktiga själva och skriva upp allt och sedan köra en kompletterande besiktning med besiktningsmannen på torsdag då vi är mitt uppe i inflyttningen.
Mer på vår byggdagbok: Villabygget
Vi kom i alla fall överens om att besiktiga själva och skriva upp allt och sedan köra en kompletterande besiktning med besiktningsmannen på torsdag då vi är mitt uppe i inflyttningen.
Mer på vår byggdagbok: Villabygget
Liknande trådar
-
Tips rullgardin - IKEAs nya är ful vit
Inredning -
Hur byta ut fönsterbleck under och sätta nya över i 1800-tals hus?
Fönster & Dörrar -
Nya Husägare - Vad tror ni det kostar att måla om vår fasad?
Fasad -
Fler misstänkta/brosslingar anhålls - nya metoder?
Övrigt Off Topic -
Varför tar nya batterier slut på 2-3 dagar Yale Doorman L3?
Teknik