Hej periodvis hittar vi en mystisk genomskinlig väv på vårt golv. Framförallt i ett av rummen.

Den ligger i kluster och vi har ingen som helst aning om vart den kan komma från.

Lyst med ficklampa på taket men det ser helt ut. Har nån några idéer?
 
  • received_1183419188741877.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som trasigt insektsnät från ventilationsgaller.
 
Ja, skulle misstänka möss på vinden eller något liknande.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
En gigantisk anaconda har ömsat skinn i något dolt skrymsle, sen har pterodactylerna slitit sönder och spritt ut det gamla skinnet! :surprised: Eller inte...

Kan du beskriva väven? Vad är det för material, plastigt, organiskt, styvt, tjockt, tunt, lätt, tungt...?
 
  • Haha
Luddis_1
  • Laddar…
Oj, vad gör man åt det? Jag antar att jag behöver avlägsna ohyran.

Men själva nätet behöver ju repareras? Vart sitter det sade ni?
 
T ToRy skrev:
En gigantisk anaconda har ömsat skinn i något dolt skrymsle, sen har pterodactylerna slitit sönder och spritt ut det gamla skinnet! :surprised: Eller inte...

Kan du beskriva väven? Vad är det för material, plastigt, organiskt, styvt, tjockt, tunt, lätt, tungt...?
Haha. Det är frasigt och lätt. Det glänser och är smått genomskinligt. Kan inte säga om det är organiskt eller inte.
 
Det låter ju nästan som ormskinn... Kanske ingen anaconda dock. :rofl:

Kan du ta en närbild med några bitar på samma bild? Tänker att om man kan avgöra om rutmönstret är olika stort på olika bitar vore det ett tecken på något organiskt, exempelvis ormskinn. Är det likadant överallt känns det snarare tillverkat av människan..
 
Tycker det ser ut som någon form av insektsnät, antingen något ventilationsgaller eller takfotsventilationen.

Närbild på ett skadat insektsnät, möjligen en del av ett ventilationsgaller eller takfotsventilation.
 
  • Gilla
ToRy
  • Laddar…
Läge att fråga ungarna vad dom *egentligen* pysslat med....
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
MathiasS MathiasS skrev:
Läge att fråga ungarna vad dom *egentligen* pysslat med....
Eller hunden... :)
 
Närbild här.

Det känns för sprött för att vara nån typ av nät som skall hålla saker borta. Det går nästan sönder vid kontakt och är väldigt tunnt.

Har ingen hund. Har en ettåring men han sover ju med mig om nätterna och kryper knappast iväg till ett annat rum och orsakar detta.

Kollar jag upp i taket ser jag inget märkligt alls. Musteorin skulle ju innebära att en mus nånstans tar tag i en massa insektsnät, bär ner det till mitt barnrum och dumpar det på golvet. Det låter osannolikt, men visst inte omöjligt.

Orm låter ju också som sci-fi. Mailat bilden till Anticimex nu.
 
  • Närbild av ett väldigt tunt och sprött material på ett trägolv, möjligtvis rester från ett insektsnät.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mysko... Nä, ormskinn är det inte. Kan det vara något filtermaterial?
Är det något slags platsnät kan det ju ha blivit sprött av ålder. Fast då känns det som att det borde gulnat med tiden också...
Nä, jag har ingen aning! :thinking:;)
 
Jag tänker på baksidan av en matta när jag ser det där.....halkskydd.
 
Efter att ha blandat Anticimex, er på forumet, och till slut mina föräldrar och ingen haft nån aning.

Anticimex kunde inte utesluta skadedjur. Här har det vart tal om ventilationsnät osv.

Rätt svar är gardinfoll!

Ungen sliter och river i gardinerna.
 
  • Gilla
  • Haha
Dowser4711 och 11 till
  • Laddar…
Ja gardiner är ett elände...;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.