Hej
Vi har tagit bort vårt gamla golv i badrummet på ovanvåningen. Huset är byggt 1982 och har cc 60 mellan de längsgående bjälkarna. Badrummet är ca 170x200cm. I ena sidan finns där ingen golvbjälke där väggen börjar utan den finns en bra bit "in i nästa rum". Hur ska man göra för att det ska bli stabilt i kanten av golvet.

Jaja, rörigt blev det, kanske någon som förstår. Jag kan posta en bild om ni vill.
 
Förstår inte riktigt vad du menar "Sen la jag kortlingar där jag sågade upp golvskivan". Vill du förklara vad du menar.
 
Eftersom mina golvskivor fortsatte in i nästa rum så kunde jag inte ta upp hela golvskivan utan jag sågade en bit utanför väggen som du ser på bilden. Därefter så fäste jag reglar mellan reglen som låg ca 15-20cm in i nästa rum och den befintliga i badrummet. Sen fäste jag reglar i mellan dem där skarven till golvskivorna möts.
 
Min regel "i nästa rum" ligger mycket längre än 15-20 cm in. Jag når inte den om jag sträcker in min arm.
 
Ajdå, det var lite värre. Kan du inte få plats med en parallel regel som går precis vid väggen??
 
Jo, men hur ska den fästas?
 
Har du nån bild som visar hur det ser ut??
 
gunnesbon skrev:
Jo, men hur ska den fästas?
Fäst kortlingar t.ex. 45x95 cc300, mellan den sista regeln i badrummet och regeln som ligger under intilliggande rum, och placera dom i underkant bjälkarna.
Lägg därefter en regel ovanpå och tvärs kortlingarna, dvs parallellt med bjälklaget. Klyv till regeln så att den når upp till ö.k. bjälklag.
Förhoppningsvis så har du kapat golvspånet en liten bit in i rummet och kan placera regeln så halva går in under spånet och den andra halvan fungerar som upplag för ditt nya spångolv i badrummet.
Använd vinklar med ankarskruv och limma där det går så bör det bli stabilt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.