Hej!

Plastringen på tvättmaskinens programdrev har gått sönder. Jag tog bort den och limmade ihop den med JB-Weld (2-komponents epoxylim) och är den stark som ny fast problemet är att jag inte kan montera den tillbaka... :(

Enligt skissen jag laddade ner från Bosch programdrevet består av tre olika delar. Jag har försökt att dra försiktigt den vita strömknappen fast den släpper inte och tänkte ställa frågan här innan jag gå vidare och skada något.

Tvättmaskinen är en Bosch Serie 8 och jag bifoga även bild av torktumlaren som har samma programdrev.

Tack på förhand!
 
  • Hand som håller en reparerad plastkrans framför en tvättmaskin med en detaljerad kontrollpanel och en av/på-knapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild på programdrevet till en Bosch Serie 8 tvättmaskin med symboler och vit strömknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en reparerad plastring framför en Bosch tvättmaskin, lämplig för diskussion om reparation och montering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bosch tvättmaskins programdrev med olika tvättprogram och knappar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Närbild av en Bosch Serie 8 tvättmaskins programväljare och kontrollpanel med olika tvättprogram och en startknapp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Exploded view diagram of a Bosch washing machine program drive with parts labeled.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Exploded view diagram of a Bosch washing machine control panel and its components.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
i och med att den säljs som en komplett enhet är den troligen bondad från fabrik och ej delbar
du får spräcka den på nytt och limma på plats
 
electroluxaren skrev:
i och med att den säljs som en komplett enhet är den troligen bondad från fabrik och ej delbar
du får spräcka den på nytt och limma på plats
Det var just det som jag inte ville höra. :(
På skissen ser de 3 delarna separerade dock ut...
 
A
hela vredet går ju att ta loss så du kanske bara skall ta lite hårdare om den vita delen, eller mycket hårdare
 
electroluxaren skrev:
hela vredet går ju att ta loss så du kanske bara skall ta lite hårdare om den vita delen, eller mycket hårdare
Har det funnits skruv som skruvs från baksidan och håller ihop den första och tredje delen (och plastringen i mitten), hade inte stått på skissen?
Vad tycker du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.