Hej!

Jag håller på att måla om i ett rum. Vi har inmålade taklister, och hur jag än gör så får jag inte till en riktigt rak maskering att måla mot. Den blir "vågig" när jag väl har målat. Det smiter även under lite färg så att den blir taggig på sina ställen. Den här gången tänkte jag vara förberedd så jag köpte en krysslaser i hopp om att få en rak linje att maskera mot, men den klarade inte av att få lasermarkeringen så högt upp.

Hur gör man egentligen? Hur gör proffsen?
 
För att få en rak kant :
Sätt maskeringstejp på taklistens nederkant. Stryk sedan tunt tunt lager av listens färg över maskeringstejpen ner mot väggen för att täta maskeringstejpen. Låt den torka en liten stund och gå sedan på med väggens färg. Du kommer då få en rak kant längs med maseringstejpen.

Hoppas det hjälpte :)
 
  • Gilla
snowballtwo
  • Laddar…
U Utdelning skrev:
För att få en rak kant :
Sätt maskeringstejp på taklistens nederkant. Stryk sedan tunt tunt lager av listens färg över maskeringstejpen ner mot väggen för att täta maskeringstejpen. Låt den torka en liten stund och gå sedan på med väggens färg. Du kommer då få en rak kant längs med maseringstejpen.

Hoppas det hjälpte :)
Aha, då förstår jag. Har du något tips på hur man ska få tejpen helt vågrät också?
 
Laser är ju helt klart överlägset.
S snowballtwo skrev:
Aha, då förstår jag. Har du något tips på hur man ska få tejpen helt vågrät också?
Laser funkar ju bra om du har tillgång till det.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.