Båda slangarna brukar vara löstagbara på maskinens baksida. Det är bättre att köpa längre slangar av varje sort så slipper du osäkra skarvar.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Båda slangarna brukar vara löstagbara på maskinens baksida. Det är bättre att köpa längre slangar av varje sort så slipper du osäkra skarvar.
Tack för ditt svar. Jag tänkte också det men behöver ca 3.5-4 m men det hittar jag inte...
 
A
det finns färdiga förlängningar att köpa
men avloppsledningen kan inte vara så lång
 
electroluxaren skrev:
det finns färdiga förlängningar att köpa
men avloppsledningen kan inte vara så lång
Varför kan den inte vara så lång?
 
A
maskinen orkar inte pumpa ut samt att det samlas avlagringar från fett, tvättmedel mm.
 
electroluxaren skrev:
maskinen orkar inte pumpa ut samt att det samlas avlagringar från fett, tvättmedel mm.
Ah jag förstår. Vad är maxlängden då? Kan jag lösa det på annat sätt än att flytta maskinen närmare brunnen?
 
A
maxlängd varierar
kanske 60 cm längre (skåpsbredd) än original
 
I en tillfällig uppställning i källaren under renoveringen av tvättstugan var avloppsslangen över 2 m lång (med skarvar) och det fungerade väl. Dock ingen långtidserfarenhet (> 5 månader)
 
H HamBygg skrev:
Ah jag förstår. Vad är maxlängden då? Kan jag lösa det på annat sätt än att flytta maskinen närmare brunnen?
Du kan väl dra ett avloppsrör lite närmare tvättmaskinen?
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
A
T Thomas_Blekinge skrev:
I en tillfällig uppställning i källaren under renoveringen av tvättstugan var avloppsslangen över 2 m lång (med skarvar) och det fungerade väl. Dock ingen långtidserfarenhet (> 5 månader)
problemet uppstår med långa slangar efter att fett, hår, annat mög och tvättmedelsrester tillåts byggas upp i slangen under en längre tid samt i kombination med avloppspumpens skick och kvalitet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.