Hej jag vill jätte gärna utbilda mig så att jag kan jobba med hus, renovering eller planering men vet inte vad man kan utbilda sig till riktigt. Som dröm har jag arkitekt men just nu känns inte den utbildningen så nära har också kollat lite på snickare. Jag vill dock inte jobba och bygga stora sjukhus utan är intresserad av lite mer detaljerat som bygga väggar, kök lägga golv osv. Vad kan jag utbilda mig till som passar? Mvh
 
Byggnadsingenjör?
 
Ja det låter intressant vet du om utbildningen är svår? Har lätt för det mesta men matte är min svaga sida.
 
Det låter lite spretigt? Önsketänkande är att jobba som arkitekt men du vill syssla med detaljer som att bygga väggar, lägga golv och dyl.? Om du är ute efter att lära dig praktiska saker så får du söka kurser därefter, annars är det som snickarlärling du kan lära dig helheten med att bygga hus.

För att vara med och rita och projektera byggnadsprojekt (flerbostadshus, villor, fritidshus, attefallare osv.) så räcker det med 2-årig yrkesutbildning för att sen få anställning hos en projektutvecklare, ett arkitektkontor eller starta eget. Se ex.vis Yrgo.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.