Hej,
min diskmaskin som är 4 år gammal slutade värma vattnet.
Började googla runt lite och blev inte riktigt klok på hur man öppnar upp maskinen för att komma ut underredet. Till slut så demonterade jag den upp och ned ute på altanen. Men blev tyvärr inte mkt klokare...

Hur som helst, jag köpte en ny istället. Också en Bosch, för att tänka mig att kunna återanvända de gamla delar som reservdelar. Men tänkte se om det finns någon som kanske är i behov av reservdelar just nu också. Såg att beställa nya reservdelar kan ju vara ungefär hur dyrt som helst.

Om ni är intresserade av någon del så berätta. Maskinen är fint omhändertaget och jag har gjort rent filter ofta och sköljer alltid av disken före jag ställer in i maskinen. Så det var ju lite för jävligt att maskinen bara kunde fungera smärtfritt i 4 år.

Bifogar några bilder på hur den ser ut inuti och lite vad det finns för delar. Ni får gärna berätta vad ni behöver.

Maskinen gav ifrån sig felkoden "E2" när inte vattnet värmdes upp.

Demonterad Bosch diskmaskin med synliga inre delar såsom motor och sladdar, placerad upp och ner på en träaltan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Upp och ned vänd diskmaskin demonterad på en träaltan, med synliga inre delar som pumpar och slangar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Demonterad diskmaskin upp och ned på en altan med synliga interna delar och ledningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Demonterad diskmaskin upp och ned med synliga komponenter som motor, ledningar och värmeelement, på en altan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Inget intresse av prylarna men hoppas du inte hade garanti på den. Bosch lämnar många gånger fem års garanti.
Jag har det på min.

föresten så bör man inte skölja av disken då den ofta inte blir helt ren då. En sensor scannar av disken och bestämmer utifrån det vilket program den använder. Är disken avsköljd så används ett kortare program.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Stefflo Stefflo skrev:
Inget intresse av prylarna men hoppas du inte hade garanti på den. Bosch lämnar många gånger fem års garanti.
Jag har det på min.

föresten så bör man inte skölja av disken då den ofta inte blir helt ren då. En sensor scannar av disken och bestämmer utifrån det vilket program den använder. Är disken avsköljd så används ett kortare program.
Jag ringde till Bosch kundtjänst.. det var en väldigt udda upplevelse:crysmile:
Sen var maskinen köpt via internethandlare och det blir ett jävla meck att skicka saker hit och dit. Så billig är inte min fritid så jag orkar mecka massa timmar.
Sköljer alltid av disken. Vill inte ha en biologisk odling i vattenpumpen :cool:
 

Bästa svaret

T tobbbias skrev:
Jag ringde till Bosch kundtjänst.. det var en väldigt udda upplevelse:crysmile:
Sen var maskinen köpt via internethandlare och det blir ett jävla meck att skicka saker hit och dit. Så billig är inte min fritid så jag orkar mecka massa timmar.
Sköljer alltid av disken. Vill inte ha en biologisk odling i vattenpumpen :cool:
Håller med om att bosch kundtjänst är sådär och deras service är inte mycket bättre. På kundtjänsten tror jag det finns en som pratar ren svenska.
Fick larm E15 på min maskin för andra gången nu för tre månader sen.
Första reparatören kommer, upptäcker att killen som repat maskinen två år tidigare inte satt dit packningen rätt.
Efter två månader så börjar samma larm igen,
Tre veckor senare.
Ny kille kommer och tittar och ser till att ny pump och sump beställs.
Två veckor senare.
Reparatör ringer samma dag som han skulle komma och meddelar att det rasslar konstigt från delarna han fått och beställer nya.
Två veckor senare.
Ny reparatör ringer samma dag han ska komma och säger att han inte fått någon leverans av prylar kanske pga snöoväder.
Nu ska det komma en reparatör nästa måndag så hoppas jag att han både fått prylar och kan fixa maskinen.
Blir inte någon ny bosch nästa gång så satsar på annat märke när det väl blir dax att skaffa nytt.

Den biologiska odlingen försvinner om du kör högsta temp på diskningen.
 
  • Haha
tobbbias
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.