Hej, vill så gärna köpa ett glas växthus men det är ju en djungel! Finns det någon som kan rekommendera ett bra växthus som inte kostar skjortan? Det ska tåla blåst.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
R
Jag köpte ett Classicum Serralux 300 för 9 år sedan. Jättebra kvalitet, inte ett problem under dessa år. Allt fanns med i leveransen och allt var helt! Kan beställas i olika längder och olika färger:
https://classicum.se/produkt/serralux-300/#langd
 
  • Gilla
tojvad
  • Laddar…
Jag hade också vindtäligheten högt på listan eftersom jag bor 20 m från havet. Vi bestämde oss för Green Room från Willab. Det har stått nu i några rejäla blåsväder och gör ett väldigt stabilt intryck. Inte det billigaste kanske men jag köper hellre en gång rätt än flera gånger billigt.
Leveransen kom med bara en veckas försening vilket jag tycker är rätt bra. Allt fanns med.
 
S
ewa_anna ewa_anna skrev:
Hej, vill så gärna köpa ett glas växthus men det är ju en djungel! Finns det någon som kan rekommendera ett bra växthus som inte kostar skjortan? Det ska tåla blåst.
Byggde ett från Willab i våras men kan inte rekommender det då det kostar skjortan. :seenoevil:;):sweat:
Stormgarantin gäller om man reglat vädringsfönstrena.

Växthus från Willab byggt på murad grund i en trädgård, delvis öppna ventilationsfönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nybyggt växthus från Willab med röd tegelgrund och öppna ventiler i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klart att leverantören ställer villkor för deras stormgaranti. Men jag kollade med min villaförsäkring i det finstilta och där framgick att den gäller även för stormskador på växthus. Så Willabs garanti kan jag strunta i.
Men om jag ser din paradbyggnad sinus med gjutet fundament och mur och allt så tror jag att kostnaden för växthuset är bara en del av det hela.
 
Tusen tack för era rekommendationer! Har kollat på de men även på Magnum och Uranus.
Finns det någon som har erfarenhet av dessa?
 
S
T Thomas_Blekinge skrev:
Klart att leverantören ställer villkor för deras stormgaranti. Men jag kollade med min villaförsäkring i det finstilta och där framgick att den gäller även för stormskador på växthus. Så Willabs garanti kan jag strunta i.
Men om jag ser din paradbyggnad sinus med gjutet fundament och mur och allt så tror jag att kostnaden för växthuset är bara en del av det hela.
Grunden och muren var cirka 1/4 av hela bygget men då har jag inte betalat så mycket för tegelstenarna.
 
Hade tänkt att det var mer. Beror väl också på hur mycket man kan göra själv. Snyggt bygge i alla fall!
 
Vi köpte ett växthus i trä med glasrutor från florum. Smälter in väldigt fint i trädgården med grålaserad stomme av gran. Vi är väldigt nöjda med vårt val och kan bara rekommendera att man tittar på deras utbud.
 
Jag köpte ett 8kvm på ebay för 3000 kr. Det i sig tål inte så hård blåst, men jag tyckte inte det gjorde så mycket eftersom jag ändå ville ha en träkonstruktion inne för att hänga tomatplantorna i, så det blev ett litet ramverk i 45*45 som jag skruvade fast huset i och kunde hänga tomater i (de blir tunga) Och det har klarat storm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.