Någon som har erfarenhet av outl1 plåtgarage?

Lite sugen på
https://outl1.se/plat-garage-23kvm

Den är precis så min vetetanbil går in där, tänkte som vinterförvaring..
 
Ett plåtskjul är vad det är och ingen större skillnad på dom, det är bärigheten som avgör priset och dom verkar ha ändrat takkonstruktionen till starkare. beror även på var du bor, tänker på snömängden och det lite platta taket, står inget om vilken last som beräknats, eller som dom säger "" se produkbilderna "" hittar dom inte så fråga efter dom i detalj
.
 
jag har ett pågående ärande hos ARN mot outl1. köp aldrig något hos dom.. det e bara skräp allting, du får ingen hjälp sen när dom fått betalt. att komma i kontakt med dom är obefintligt.

gör rätt för dig och slipp mitt lidande.

finns ton vis med ärenden mot dom hos ARN

läs omdömen om butiken på tex prisjakt, trustpilot etc
 
  • Gilla
Joak och 1 till
  • Laddar…
Saabgubben Saabgubben skrev:
jag har ett pågående ärande hos ARN mot outl1. köp aldrig något hos dom.. det e bara skräp allting, du får ingen hjälp sen när dom fått betalt. att komma i kontakt med dom är obefintligt.

gör rätt för dig och slipp mitt lidande.

finns ton vis med ärenden mot dom hos ARN

läs omdömen om butiken på tex prisjakt, trustpilot etc
Okej.

Jag köpte utemöbler i fake rotting där. De var lite halv dålig passform. Men tänkte att någon provat deras plåtgarage ifall de är bättre.

Men blir nog inget där, vet inte om jag litar på dom.

Får se hur jag gör, ifall man kanske ska köpa tält garage eller så får jag förlänga min carport och bygga portar till den..
 
  • Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
De ingår ju i samma koncern som bygghemma. Det är norm för dem att inte leverera, och sedan i princip vägra återbetalning.
 
H hempularen skrev:
De ingår ju i samma koncern som bygghemma. Det är norm för dem att inte leverera, och sedan i princip vägra återbetalning.
Okej, jag har aldrig handlat på Bygghemma heller.
Är det inte dom som säger på tv-reklamen: priser som tål att jämföras..

Jag köper det mesta på Byggmax eller något sånt.
 
Jo de har låga priser, men det är lätt om man inte levererar. Jag fick tjata 3 ggr, varje gång blev jag lovad omedelbar återbetalning, men det skulle ta några dagar innan pengarna fanns på kontot. Efter 3e lögnen började jag skriva på en polisanmälan. Kollade kontot en sista gång innan jag skickade in anmälan till polisen. Då hade de betalat tillbaka, drygt 3 veckor efter första utlovade betalningen. De sätter i system att trötta ut dig så du skall ge upp.
 
R Raggarn84 skrev:
Någon som har erfarenhet av outl1 plåtgarage?

Lite sugen på
[länk]

Den är precis så min vetetanbil går in där, tänkte som vinterförvaring..
Är dock inte att rekommendera att förvara en bil i ett sånt.. om du inte tänkt bygga platta och isolera och värma upp..

Blir enorma mängder kondens inuti ett sånt och saker av stål rostar mycket fortare i den typen av skjul (i vårt svenska klimat)
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Out1 är väl en dropshipper. Dvs de förmedlar per automatik bara ordern vidare till tex Alibaba. Bättre att köpa direkt från Alibaba och liknande asiatiska säljare..
 
  • Gilla
Saabgubben
  • Laddar…
G guggen skrev:
Out1 är väl en dropshipper. Dvs de förmedlar per automatik bara ordern vidare till tex Alibaba. Bättre att köpa direkt från Alibaba och liknande asiatiska säljare..
Alibaba är väl i första hand till för grossister som köper in mycket varor av samma slag?
 
craftsboy craftsboy skrev:
Alibaba är väl i första hand till för grossister som köper in mycket varor av samma slag?
Nej, de tillhandahåller även dropshipper api för sajter och tex Aliexpress för konsumenter. Allt på samma platform.
 
  • Gilla
craftsboy
  • Laddar…
jag har köpt ett sånt plåtgarage, dock 18m2. Ligger hemma och ska monteras ihop nu i veckan tänkte jag.
Köpt som ett rent förråd fram till det byggs ett varaktigt om ngt år. Kommer inte stå bil i det.

Jag är helt medveten om att detta är riktigt dålig kvalitet, och att snö lär skottas direkt när det kommer.
Men för 11000:- så kommer det fylla mitt förrådsbehov fram till det riktiga blir klart.

Återkommer hur det blev när jag monterat.
 
Bättre att köpa ett utrangerat lastbilsskåp. Håller länge och är isolerat och går att isolera mer.
 
R Raggarn84 skrev:
Någon som har erfarenhet av outl1
kanske lite off topic, för det handlar inte om plåtskjul.
Men jag har köpt en 3-hjuig elcykel av OUTL1, och de har hanterat köpet och reklamationen (pga fel på varan) på ett bra sätt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.