Jag tror som @Claes Sörmland att det ligger dig i fatet att det är Stockholms innerstad. Få är nog intresserade av att sälja till första bästa intressent.

Det hade nog varit lättare om du exempelvis sprungit på ett ödehus i en liten by utanför Uppsala.
 
  • Haha
jonmo
  • Laddar…
C
Kanske lägga en bevakning på adressen på hemnet?

Sannolikheten att någon egentligen skulle vilja sälja sin lägenhet men bara väntar på att det skall komma en spark i baken eller ett bra erbjudande ur det blå känns som otroligt liten. Det är ju inte ödekåkar vi pratar om.

Alla är vi ju olika, men själv spyr jag på alla (mäklare då, förvisso) som ringer och undrar om min lägenhet är till salu. Ibland flera samtal på en vecka :mad:
 
  • Gilla
Karlia
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Kanske lägga en bevakning på adressen på hemnet?

Sannolikheten att någon egentligen skulle vilja sälja sin lägenhet men bara väntar på att det skall komma en spark i baken eller ett bra erbjudande ur det blå känns som otroligt liten. Det är ju inte ödekåkar vi pratar om.

Alla är vi ju olika, men själv spyr jag på alla (mäklare då, förvisso) som ringer och undrar om min lägenhet är till salu. Ibland flera samtal på en vecka :mad:
Va har mäklare ringt dig? Vart bor du om man får fråga
 
Karlia
Samtal har jag inte varit med om, brev från mäklare kommer ofta. Och som någon ovan skrev, de slängs direkt, olästa.

Handskrivet skulle jag läsa men du måste nog ta i rejält med priset för att någon ska bli intresserad.
 
Vi skiter i det jag drar tillbaka allt jag har sagt. Tack!
 
C
SnällKyckling Kycklingen skrev:
Va har mäklare ringt dig? Vart bor du om man får fråga
Bostadsrätten är i ett populärt område i Stockholms innerstad. Ringer mäklare mest hela tiden och vill "tjata".
Men ta inte illa upp, ville bara i all välmening ta upp vinklingen att vissa kanske redan är trötta på frågan om lägenheten är till salu.
 
Även i Nackaområdet ringer mäklare till boende direkt. Om man är riktigt intresserad av ett visst område så tror jag att ett brev är rätt modell. Inte allt för mycket text och ingen bör bli upprörd att man får ett sådant brev. De flesta blir nog nöjda över att få denna typ av brev då det visar att folk är intresserade av området. Alternativt så kanske man kan betala till föreningen för att få skicka ett meddelande till FB-gruppen.
 
Som tidigare inlägg har sagt; brev. Jag hittade min nuvarande bostad på det sättet. Det finns bara 12 av flera tusen lgh i mitt område som jag ville bo i. Du ska räkna med att betala en premie för att få köpa utanför mäklare/budgivning men det kanske drömboendet är värt?

Såhär skrev jag:
"Hej
Jag skickar det här brevet till dig för att du bor där jag och mina barn vill bo.
Vi ska flytta till XXX nästa år och X-vägen har allt jag behöver. Visst kan vi bo någon annanstans men jag vill inte köpa något annat än om jag tror att en sån lägenhet som du har snart kommer ut till försäljning.
Om du vet med dig att du ska sälja i det närmsta halvåret skulle jag uppskatta om du kunde mejla till mig. Berätta gärna om du också vet att du inte ska sälja. Hörs vi inte i år ringer jag dig i januari.
Tack på förhand och god jul"


Säljarens ex hade nyligen flyttat ut och hen ville snabbt gå vidare i livet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.