Läste ett inlägg om gulnande plast på strömbrytare där olika förslag diskuterades. Mitt tips, besök lokala skylt/car wrap firman och köp lite folie att klä in det ni vill ändra.
Hårtork, kniv, t-röd är allt som behövs.
Fördelar: billigt, Snabbt, slitstarkt ? . (helfoliering av bil med bra material ger 3års garanti, utomhus.)
Matt, blank, finns i alla kulörer dessutom är folien självslocknande.
Bara fantasin sätter gränser, byt färg på vitvarorna..ha kul med vetskapen om att blir man inte nöjd, ta bort eller byt färg
 
E
A anga11 skrev:
Läste ett inlägg om gulnande plast på strömbrytare där olika förslag diskuterades. Mitt tips, besök lokala skylt/car wrap firman och köp lite folie att klä in det ni vill ändra.
Hårtork, kniv, t-röd är allt som behövs.
Fördelar: billigt, Snabbt, slitstarkt ? . (helfoliering av bil med bra material ger 3års garanti, utomhus.)
Matt, blank, finns i alla kulörer dessutom är folien självslocknande.
Bara fantasin sätter gränser, byt färg på vitvarorna..ha kul med vetskapen om att blir man inte nöjd, ta bort eller byt färg
Bilderna syns inte.
 
E El-Löken66 skrev:
Bilderna syns inte.
Har inte lagt upp några, men det finns massor av folieringsvideor på you....be. har folierat alla möljiga o omöjliga saker det krävs bara lite tålamod men blir kanonbra.
 
  • Wow
El-Löken66
  • Laddar…
A anga11 skrev:
Har inte lagt upp några, men det finns massor av folieringsvideor på you....be. har folierat alla möljiga o omöjliga saker det krävs bara lite tålamod men blir kanonbra.
Intressant. Hur elastisk är folien?
Lite bilder eller googlings hjälp får du bjuda på. ;)
Köksluckor i borstad aluminium kanske?
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
A anga11 skrev:
Har inte lagt upp några, men det finns massor av folieringsvideor på you....be. har folierat alla möljiga o omöjliga saker det krävs bara lite tålamod men blir kanonbra.
Är det frågor kring foliering så har jag bra koll på det(20 år i yrket) så bara fråga
 
blackarrow blackarrow skrev:
Intressant. Hur elastisk är folien?
Lite bilder eller googlings hjälp får du bjuda på. ;)
Köksluckor i borstad aluminium kanske?
Folien är väääldigt elastisk, problemet är bara att ju mer du töjer folien ju mer tunnar du ut limfilmen på baksidan med påföljd att den fäster sämre. Önskar jag hade bilder men bytte jobb för några år sedan och dokumentation på jobben är kvar på tidigare arbetsplats.
Har bara erfarenhet av dom "stora" tillverkarna och mitt tips är skaffa premiummaterial det lönar sig
 
Hur lätt är det att lyckas med en köksmaskin som är rund på alla möjliga håll?
Min fru har på fullt allvar frågat om jag kan måla hennes sprillans nya ”matmaskin” i samma vita nyans som de andra vita kitschen Aid-prylarna. Jag får väl tacka för förtroendet, brukar fixa lite av varje, men har inte accepterar utmaningen, än.
(Den modellen med valda tillbehör fanns alltså inte i hennes önskefärg).
Hur lätt är det att få bort om det börjar lossna efter några år?
 
blackarrow blackarrow skrev:
Hur lätt är det att lyckas med en köksmaskin som är rund på alla möjliga håll?
Min fru har på fullt allvar frågat om jag kan måla hennes sprillans nya ”matmaskin” i samma vita nyans som de andra vita kitschen Aid-prylarna. Jag får väl tacka för förtroendet, brukar fixa lite av varje, men har inte accepterar utmaningen, än.
(Den modellen med valda tillbehör fanns alltså inte i hennes önskefärg).
Hur lätt är det att få bort om det börjar lossna efter några år?
har fått samma typ av frågeställningar...om vi börjar med borttagning, bra folie så är det gjort på 3
min utan rester kvar. Vet inte vilken modell ni har, finns det skarvar ? Dom kan man utnyttja för att inte behöva sträcka för mycket annars skulle jag behöva se för att kunna råda
 
A anga11 skrev:
har fått samma typ av frågeställningar...om vi börjar med borttagning, bra folie så är det gjort på 3
min utan rester kvar. Vet inte vilken modell ni har, finns det skarvar ? Dom kan man utnyttja för att inte behöva sträcka för mycket annars skulle jag behöva se för att kunna råda
Matberedaren
 
blackarrow blackarrow skrev:
Matberedaren
Önskar jag kunde ge ett positivt besked men Det tråkiga svaret är nej, skulle inte starta som nybörjare med det projektet.....
 
A anga11 skrev:
Önskar jag kunde ge ett positivt besked men Det tråkiga svaret är nej, skulle inte starta som nybörjare med det projektet.....
Men det är ju ett positivt besked. Jag trodde det skulle vara omöjligt. ;) Men jag avstår nog ändå.
 
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.