Tittade lite några trådar men hittade inget svar på just min frågeställning.

Det verkar finnas Keystone, S-One, LexCom och DPM, vad ska man köra med och vad skiljer? Helt ny på detta men blir förhoppningsvis expert med lite hjälp! Vi har fiber in och sedan cat6 draget i hela huset. Om kompabilitet med PoE är en faktor så vill man ju ha det. Det är totalt 18 st uttag som ska upp centralen.

Ska tillägga att jag har lite olika kontakter liggandes sedan projektet bortprioriterades för typ 6 år sen :crysmile:. Dags att slutföra! Vet någon vad jag har och vad jag ska tänka på? Kan jag köra på dessa eller borde jag uppdatera?

De med separat vit ram nedan kräver större hål än de andra helvita. Eftersom jag inte har 18st av samma sort är risken stor att jag åker på att köpa nya om de inte finns att få tag på mer, då blir det ännu mer aktuellt att veta vad jag ska köra på.

Jag har 15st såna här:
Nätverkskontakt med separerbar vit ram ligger på ett vitt bord, med en förpackning i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverksuttag och separat vit ram på ett bord, används för kabeldragning i hemnätverk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Plastpåse med ICS Modulärjack Cat6 UTP och instruktioner för verktygsfri installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och 7st såna här:
Förpackning av EuroLAN CAT6 UTP 1-port vit modul i försluten plastpåse på bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett CAT6-uttagsmodul framför en suddig förpackning, indikerande diskussion om nätverksinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverksuttag med färgkodade anslutningar bredvid dess vita ram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Båda är keystone, de svarta om du struntar i den vita ramen, så har du en sådan patchpanel så är det bara att smacka upp. Du kan ju använda avvikande färg på kontakten om du tex kör Poe till AP på vissa, eller liknande.
 
  • Gilla
Sweedbanana
  • Laddar…
T
Har du en patchpanel som de passar i är det väl bara att köra, vill du att alla ska vara likadana får du komplettera. Bredden kan vara en faktor, min patchpanel klarar t ex bara smalare keystone. Toolless är trevligt. I vägguttagen kör jag uteslutande Schneider Exxakt. Blanda inte 568A och B, det måste vara samma i bägge ändarna.
 
  • Gilla
Sweedbanana
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.