Hej,

har tänkt renovera och planerar att bygga upp tvättmaskin och torktumlare 40cm upp (Ikea-inredning). Ska samtidigt köpa nya vitvaror, har lutat åt LG men läser att deras torktumlare är 690mm djupa..? Bänkskivan är ju 630. Och deras tvättmaskiner är 600. Det kommer ju inte funka, eller se konstigt ut iaf. Någon som har LG-maskiner på det viset och kan visa?
Annars får det bli någon annat märke.
 
Kan det inte vara så att det är handtaget på luckan som sticker ut och det då blir 69cm djupt? Låter konstigt att de ska tillverka en maskin som inte passar bredvid ett tvättbänk eller liknande.
 
Ja jag tycker det med men det framgår inte så tydligt av spec eller manual.
 
Vi hade tidigare maskiner från Electrolux där torktumlaren var ca 15cm grundare än tvättmaskinen, de var bara uppställda jämt i framkant. Fötterna fick plats på en bänkskiva även om fronten stack ut lite.

Buntband runt fötterna i mitten så stod de snyggt, torktumlaren hade en tendens att glida in lite annars.
 
A
8 8106karlsson skrev:
Hej,

har tänkt renovera och planerar att bygga upp tvättmaskin och torktumlare 40cm upp (Ikea-inredning). Ska samtidigt köpa nya vitvaror, har lutat åt LG men läser att deras torktumlare är 690mm djupa..? Bänkskivan är ju 630. Och deras tvättmaskiner är 600. Det kommer ju inte funka, eller se konstigt ut iaf. Någon som har LG-maskiner på det viset och kan visa?
Annars får det bli någon annat märke.
även om du har dessa i vardagsrummet så märker man inte detta efter ett tag, man behöver ju inte nödvändigtvis bjuda in alla och titta i tvättstugan. köp maskiner med kvalitet istället för utseende
 
Jag tänker bara att eftersom bänkskivan de ska stå på är 630mm. Vill ju inte ha dem dikt an väggen heller. Tycker det är konstigt LG har så, flesta andra är 560-600mm djupa. Så tänkte ifall någon hade en sådan och kunde ge lite exakta mått, fötter etc. Men får bege mig till en butik och titta.
 
M marcusjj skrev:
Kan det inte vara så att det är handtaget på luckan som sticker ut och det då blir 69cm djupt? Låter konstigt att de ska tillverka en maskin som inte passar bredvid ett tvättbänk eller liknande.
Ja det är väldigt konstigt. Jag får åka till en affär och mäta.
 
  • Gilla
marcusjj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.