Redigerat:
J jim_b skrev:
Vet någon vart jag som privatperson kan köpa förstärkt pappremsa? Även kallat flexibel hörnlist eller skarvremsa.

[länk]
Skriv direkt till företaget så löser dom det säkert genom återförsäljare. Alla vill sälja.

Varför vill du ha just denna produkt?
 
D DaDolly skrev:
Varför vill du ha just denna produkt?
Det behöver inte vara just denna, har förtydligat originalinlägget.

Har hört av mig till två olika tillverkare, min erfarenhet är dock att intresset att sälja till privatpersoner är svalt.

Någon (jimmie_p?) tipsade om att det fanns på Byggmax, men tog sedan bort sitt inlägg. Oklart varför.

https://www.byggmax.se/hörnskydd-för-gipsvägg-p21628
 
Jag har testat massa modeller och jagade själv efter en liknande produkt. Den som jag har fått minst sprickor med är sheetrock list .
Person använder en Hopper för att applicera spackel på ett pappersklätt metallhörnskydd på byggarbetsplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick låna själva verktygen av happy homes. Väldigt smidigt.
finns för inner och ytterhörn. Ifall det ej är 90 grader är dock svårt .
 
Kort sagt så förstår jag om du vill ha den produkten när det ej är 90 grader men annars är det lättare med hela styva längder vid montering. Likt mitt förslag och även derbyboy.
 
D Derbyboy skrev:
Den här typen av hörnskydd är omåttligt populära:

[länk]

Finns på alla byggvaruhus
Tack, men det är inte 90 gradershörn, har uppdaterat originalinlägget. :)
 
Var framgår det att det inte är 90 gradershörn?
 
D DaDolly skrev:
Kort sagt så förstår jag om du vill ha den produkten när det ej är 90 grader men annars är det lättare med hela styva längder vid montering. Likt mitt förslag och även derbyboy.
Precis det är vägg -> tak -> tak med 45 grader som jag ska ha det till. Har uppdaterat originalinlägget. :)
 
richardtenggren
Jag har köpt förstärk pappremsa på Colorama. Tänkte köra mellan tak och vägg :)
 
  • Gilla
jim_b
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Var framgår det att det inte är 90 gradershörn?
Numer i originalinlägget:

J jim_b skrev:
Tack, men det är inte 90 gradershörn, har uppdaterat originalinlägget. :)
 
Ok!

Jag tror inte papphörnen kräver 90 grader. Om jag minst rätt från när jag använde dem så tror jag de går att tvinga till 45 grader. Lätt att testa i byggvaruhuset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.