E elmont skrev:
Och jag skulle tro att dom flesta huvudskakarna inte har en aning om varför dom skakar på huvudet. Utan skakar bara för att HAR HÖRT att någon annan skar på huvudet.
Jag håller fullständigt med Mikael_L i frågan om Malmbergs, dom har som andra grossister bra och dåliga grejer och allt där emellan.
Vissa saker köper vi från m-bergs men det är ett MEN ... man får vad man betalar för
Skulle du åka till Malmbergs om det var samma pris som schneider/elko ? :p;)
 
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Vissa saker köper vi från m-bergs men det är ett MEN ... man får vad man betalar för
Skulle du åka till Malmbergs om det var samma pris som schneider/elko ? :p;)
knappast
 
Mikael_L
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Vissa saker köper vi från m-bergs men det är ett MEN ... man får vad man betalar för
Skulle du åka till Malmbergs om det var samma pris som schneider/elko ? :p;)
Priset är väl alltid en faktor när man gör ett inköp.
Men visst, för politiker och hantverkare som känner att de betalar med andras pengar känns det kanske inte så noga .... :thinking:

Men varför ska jag köpa hager-prylarna på solar och betala 25% mer?

På samma sätt hanterar jag malmbergs, varför köpa FQ för 40% mer, när jag får en likvärdig produkt.
Eller varför köpa LED-spots från annat ställe om de från Malmbergs är både bättre och biligare?
 
  • Gilla
  • Älska
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Han hade säkert velat köpa in sakerna själv och kanske lagt på 20 procent. Jag vet inte. Just då, när jag behövde komma iväg var det lättare att bara säga ”det e ok om jag köper in materialet?”. Det var inga konstigheter för honom såsom jag uppfattade det hela.

Han såg väl på den synliga förläggningen att jag hade koll ;) Han visste ju inte hur mycket jag läst på och lärt mig på detta forum.

Jag tycker det är kul och viktigt att det blir rätt och riktigt :)
Jag håller själv på med upphandling av centralbyte just nu. Ännu bara en som varit här och tittat på mitt ormbo. Jag frågade om han står för material eller om jag kan köpa det. Han frågade då om jag kunde få det billigare. Vi jämförde elbutik.se med hans priser på Ahlsell på Hagers grejer. Hans priser var så pass mycket lägre att han fick uppdraget att ge mig en offert inklusive material. Det var lixom inget snack om saken.
 
  • Gilla
Papphammar666 och 2 till
  • Laddar…
Logad Logad skrev:
Jag håller själv på med upphandling av centralbyte just nu. Ännu bara en som varit här och tittat på mitt ormbo. Jag frågade om han står för material eller om jag kan köpa det. Han frågade då om jag kunde få det billigare. Vi jämförde elbutik.se med hans priser på Ahlsell på Hagers grejer. Hans priser var så pass mycket lägre att han fick uppdraget att ge mig en offert inklusive material. Det var lixom inget snack om saken.
Räkna ni med momsen på hans material då?
 
Logad Logad skrev:
Jag håller själv på med upphandling av centralbyte just nu. Ännu bara en som varit här och tittat på mitt ormbo. Jag frågade om han står för material eller om jag kan köpa det. Han frågade då om jag kunde få det billigare. Vi jämförde elbutik.se med hans priser på Ahlsell på Hagers grejer. Hans priser var så pass mycket lägre att han fick uppdraget att ge mig en offert inklusive material. Det var lixom inget snack om saken.

Det låter som en superdeal. Han köper för billigare än elbutik och dessutom får du en hel garanti på material och installation.
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Det låter som en superdeal. Han köper för billigare än elbutik och dessutom får du en hel garanti på material och installation.
Den elektrikern skulle du ha anlitat.;)
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
I Stockholm får man vara glad om man får tag på en elektriker överhuvudtaget
 
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
Räkna ni med momsen på hans material då?
Ja det gjorde vi.
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Appropå den eviga diskussion när man är hos kund eller diskuterar med TS i detta forum ...

Min svågers farbrors kusin jobbar med el å han säger minsan att 1m EKK kostar si och så och därför kommer jag inte betala mer alt. Köpa skiten själv ... lika som i TS fall

Glöm då inte att rabatter är olika från kummun till kommun eller bara mellan 2 firmor

Ex. Firma 1 med omsättning på 5milj. lovar att bara köpa mateial hos denne grossist får då kompispris med 30% rabatt på allt alla nöjda MEN

Firma 2 lovar inget men går in till 3 grossister och säger att vi kommer köpa enorma mängder till våra miljardbyggen ...svar ~

Firman 2 får då på samma produkt 90% rabatt

Hoppas trots min grekiska kunde förklara EN parameter av flera
 
  • Gilla
Grizzlybjörnen123
  • Laddar…
Bumpar :rofl: för att få respons på mitt fina anförande .. inga invändningar? Någon :surprised:
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Hur går det för dig? Fått leveransen ännu och monterat materialet
 
  • Gilla
Papphammar666
  • Laddar…
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Appropå den eviga diskussion när man är hos kund eller diskuterar med TS i detta forum ...

Min svågers farbrors kusin jobbar med el å han säger minsan att 1m EKK kostar si och så och därför kommer jag inte betala mer alt. Köpa skiten själv ... lika som i TS fall

Glöm då inte att rabatter är olika från kummun till kommun eller bara mellan 2 firmor

Ex. Firma 1 med omsättning på 5milj. lovar att bara köpa mateial hos denne grossist får då kompispris med 30% rabatt på allt alla nöjda MEN

Firma 2 lovar inget men går in till 3 grossister och säger att vi kommer köpa enorma mängder till våra miljardbyggen ...svar ~

Firman 2 får då på samma produkt 90% rabatt

Hoppas trots min grekiska kunde förklara EN parameter av flera
Jag önska svar av någon betrodd / smart innan jag lämnar tråden:love:

(Någon som inte heter papphammar eller @Grizzlybjörnen123 då våra aktier har sämre värde än eternitfabriker)
 
E
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Jag önska svar av någon betrodd / smart innan jag lämnar tråden:love:

(Någon som inte heter papphammar eller @Grizzlybjörnen123 då våra aktier har sämre värde än eternitfabriker)
Vad behöver du hjälp med?
 
E El-Löken66 skrev:
Vad behöver du hjälp med?
Hjälp med inköpslista... nejdå men
En grundlig analys av mitt ända seriösa svar i tråden :rofl: ang prissättning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.