Även om det är lång tid kvar innan köket ska på plats så håller jag ändå på att planerar för fullt. Köket blir U-format, ca 13 kvm stort. Jag har placerat skåpen så som jag vill ha dem. Pga att placeringen av två fönster ställde till det så hamnade spisen i ena hörnet. Det jag funderar mest över nu är materialvalen.

Som nästan alla andra på detta forum, så kommer vi att beställa IKEAs Abstrakt, vita skåpluckor. Vitvarorna blir i aluminium, diskmaskinen helintegrerad. Till detta skulle jag vilja ha en mörk bänkskiva, funderar t.ex. på Marbodals laminatskiva wenge block, eftersom jag vill slippa underhåll av skivan.

Jag skulle helst vilja ha svart avlångt klinkers och ovanför spisen skulle jag vilja ha glasmosaik som blir så där ljust grönt (vet ni vad jag menar?), och jag skulle vilja kombinera detta med något annat kakel i resten av köket.

Dessutom finns det en vägg i köket som delar av kök/vardagsrum, där skulle jag vilja ha någon snygg tapet.

Jag vet inte vad ni tycker, men just nu känns allt som en röra! Kommer materialen att "skära sig" då man sätter ihop allt?

Har någon tips på prisvärd fläkt i aluminium med glaskåpa?

/M
 
Vi har valt att bara köpa på oss det som behövs till o börja med, Golv, skåp och täcksidor/bänkskiva. Kakel tar vi när det andra är på plats, det är för svårt att välja innan man vet hur det andra blir. Tycker vi iaf. :) Där det inte kaklas skall vi börja med o måla vitt, så får vi se hur det blir, och kanske tapetserar i efterhand.
Lycka till.
 
Jo, det är kanske bäst att göra så... Det jag funderar mest på är väl eg bänksivan, om den kommer att passa med allt annat. En mörkbrun skiva blir ju ganska "varm" i färgen och jag blir osäker på om den kommer att passa med de andra "kallare" färgerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.