Jag ska enligt kommunen komplettera min bygglovsritning. De kräver, att jag på min byggritning ska redovisa, att jag i efterhand kan installera en ramp i mitt uterum. Och på så sätt göra uterummet tillgängligt för rörelsehindrade personer. Jag behöver alltså inte bygga denna ramp nu, utan bara redovisa att jag kan göra det i framtiden.
Rampen ska placeras i uterummet och leda in till köksdörren.

Min fråga är: Hur formulerar man sig på ritningen, att det är för en framtida installation?
Ritar man in rampen på ritningen och skriver helt enkelt att platsen är reserverad för en eventuell ramp?
Tacksam för svar !
 
Rita ut området och skuggstrecka det. Skriv sedan i ritningsförklaringen att det skuggstreckade området är för framtida rullstolsramp. Ungefär som hur man markerar skog och ängar på en karta.

Har ritningen ingen förklaringsruta så brukar jag sätta en dimensions "leader" till det jag vill peka på och skriver in vad det är direkt i ritningen.
 
G Grönvallskatten skrev:
Tack så hemskt mycket Robert! Orkar du formulera hela beskrivningen till rampen på min ritning är jag än mer tacksam. Jag är inte så bra på det.
Skriver man formuleringen i en textruta bredvid?
 
Jag skulle bara sätta texten bredvid och dra en pil ner till området: OMRÅDE RESERVERAT FÖR FRAMTIDA RAMP
 
CAD-ritning av en planvy med en markerad sektion reserverad för en framtida ramp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hatten av!
Trevlig helg och tack!
Bra sida det här.
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.