OBH Nordica Actifry Genius airfryer på ett köksbord med olika tillagade rätter runtomkring.
Hällning av en liten mängd olja över gyllene pommes frites i en Airfryer.

Vi tävlar ut en airfryer som hela familjen kommer att ha glädje av. Den nya OBH Nordica Actifry Genius 1,7 Kg (upp till 8 portioner) är enkel att både använda och rengöra! Med ingen eller lite olja lagar du enkelt familjens favoriter på ett nyttigare sätt. Dual Motion-tekniken kombinerar cirkulerande varmluft med varsam omrörning vilket gör tillagningen extra effektiv. Nio tillagningslägen gör att du enkelt kan laga mer än pommes frites, t.ex. stekt ris, fisk, wok, grönsaker, kött och desserter. Den automatiska varmhållningsfunktionen håller maten varm tills den ska serveras. Non-stick-skålen maten tillagas i, är diskmaskin-säker.

Värde: ca 3 000 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna Airfryern, i ett inlägg i den här tråden.
Fråga: Hur många kategorier av maskiner för enklare matlagning marknadsför OBH Nordica?

Vinnaren utses fredagen den 29 jan.
OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.
Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Vi tackar OBH Nordica för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Paooo och 5 till
  • Laddar…
22

Jag vill vinna Airfryer för att...

Hmm, kan inte komma på något bra argument då jag vann en jättebra airfryer i den förra tävlingen.
 
  • Haha
  • Gilla
Flipbed och 2 till
  • Laddar…
Med ett enkelt sätt minska ner på fett så hela familjen får börja äta rätt. Att umgås med familjen medan ActiFryer sköter allt med värme. Värmer inte bara vår mat utan även mitt moders hjärta.
22 kategorier gissar jag på.
 
  • Gilla
Grålle103
  • Laddar…
Med 2 bonusbarn med autism/asperger och en sambo som inte litar på grönsaker. Så vill jag gärna vinna en vinst som hjälper med övergången från singel i innerstan, till 2 barnsmorsa i förorten. Ja och så behöver jag bonuspoäng hos dom där 2 truliga barnen!
 
Känns som jag precis kommit ur ett konstant kristillstånd efter två småbarn som visserligen fortfarande är små, men som slutat förvandla var måltid till en krigsskådeplats med efterföljande sanering.

Så nu har nästa fas inträtt där det börjar finnas ork och energi till att faktiskt laga lite godare mat och introducera nya recept och råvaror.

Om jag skulle vinna den här mackapären skulle jag kunna bjuda dem på något verkligt gott och det hade blivit en bra kickoff inför framtida matglädje!
 
Svar: 25
Min fru tycker att jag liknar Christer Glenning efter snart tio månaders hemmaarbete, så lite mindre olja i pommes fritten skulle inte skada.
 
OBH Nordica har 25 kategorier av maskiner för enklare matlagning.

En ActiFryer skulle inte bara minska användningen av matfett i vårt hushåll och få oss att äta lite nyttigare. Det skulle även förenkla matlagningen och även utmana oss att prova lite nya maträtter.
 
L
Gissar på 25 st!

Hade varit så kul att kunna överaska sambon med denna! Vi flyttade till vårt första hus i december så januari har verkligen varit fattig och julen blev inte många julklappar, hade gärna velat överaska honom med en sen julklapp :D
 
25 kategorier säger jag.

Jag köpte en airfryer till frun i julklapp. Fullständig flopp! Jag hade såklart snålat och köpt en billigare version och resultatet blev därefter. Hon dömde därefter ut alla airfryers och den befintliga maskinen återlämnades. Jag behöver få återupprätta hennes tilltro till airfryers och det är min motivering.
 
Hej!
Får det till 25st..
skulle vara perfekt med en airfryer till o laga mat på ett nyttigare sätt!
Sen har vi precis skaffat en corgi pembroke valp och alla som skaffat hundvalp vet att det tar tid, därför vore det smidigt att ha en airfryer som ”sköter sig självt” :)
Corgi pembroke valp sitter på golv med kattleksak framför sig. Vicki håller tummarna! (Håller även i kattens leksak som hon beslagtog direkt)
 
Vår 13-åring älskar att laga mat och baka och är superduktig. Skalar, kokar och steker potatis till lillebrorsans lyxfrukost, bakar perfekta macarons och gör egen sötsur sås från scratch. Han gillar även att göra churros och friterad kyckling men det blir lite oljigt och brandfarligt. Tidigare har han önskat sig en pastamaskin, en glassmaskin och nu är hans önskemaskin just en airfryer.

Det vore toppen att kunna överraska honom med en supermaskin som kan laga lite sundare mat som inte kräver brandfilt i beredskap!
 
25 kategorier

Har en gammal fritös som kräver massor med olja.
Använder den aldrig för oljan blir gammal och äcklig.
 
Mitt svar: 25

Har aldrig smakat på mat från en airfryer, hade helt klart varit kul att prova!
 
25 kategorier.
Att som student kunna göra en snabb och enkel mat mellan kurserna som gör en till framtidens husbyggare, det vore drömmen.
 
25 kategorier.

Känns som jag precis kommit ur ett konstant kristillstånd efter två småbarn som visserligen fortfarande är små, men som slutat förvandla var måltid till en krigsskådeplats med efterföljande sanering.

Så nu har nästa fas inträtt där det börjar finnas ork och energi till att faktiskt laga lite godare mat och introducera nya recept och råvaror.

Om jag skulle vinna den här mackapären skulle jag kunna bjuda dem på något verkligt gott och det hade blivit en bra kickoff inför framtida matglädje!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.