K Kalasson skrev:
Ja det finns adaptrar, men det e ju inte så snyggt.

Skulle velat ha en 40-blandare med både planet- och handdusch.

Tips mottages gärna.
Den här har jag installerat, med rör vertikalt upp till separat omkopplare för hand/tak.
 
H hapazard skrev:
Den här har jag installerat, med rör vertikalt upp till separat omkopplare för hand/tak.
Vad heter den? Syns ingen bild heller?
 

Bästa svaret

Jag kom över ett Gustavsberg Skandic Round-paket med både blandare och duschset (inkl. takdusch). Har för mig jag gav 3495kr (nedstatt som de verkar ha ibland på Bauhaus). https://www.bauhaus.se/takduschset-gustavsberg-skandic-round-cc40

Monterade upp sakerna i förra veckan och är nu helt klar med mitt 17kvm badrumsprojekt som påbörjades för ett år sedan :sweat: kan verkligen rekommendera!
 
  • Nyligen monterad Gustavsberg Skandic Round takdusch i ett renoverat badrum med verktyg på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nymonterad Gustavsberg Skandic Round dusch med takdusch i ett modernt badrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nytt badrum med Gustavsberg Skandic Round takdusch och handdusch monterade i en duschkabin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyrenoverat badrum med monterad Gustavsberg Skandic Round takdusch och blandare, vit inredning och gröna växter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Y Andreas Terning skrev:
Jag kom över ett Gustavsberg Skandic Round-paket med både blandare och duschset (inkl. takdusch). Har för mig jag gav 3495kr (nedstatt som de verkar ha ibland på Bauhaus). [länk]

Monterade upp sakerna i förra veckan och är nu helt klar med mitt 17kvm badrumsprojekt som påbörjades för ett år sedan :sweat: kan verkligen rekommendera!
Så det fanns som paket också :) Kan dock varna för att det kan vara besvärligt med takduschen om rören kommer ovanifrån, då de blockerar fästena för duschröret. Jag löste det på ett kreativt sett ...
 
Y Andreas Terning skrev:
Jag kom över ett Gustavsberg Skandic Round-paket med både blandare och duschset (inkl. takdusch). Har för mig jag gav 3495kr (nedstatt som de verkar ha ibland på Bauhaus). [länk]

Monterade upp sakerna i förra veckan och är nu helt klar med mitt 17kvm badrumsprojekt som påbörjades för ett år sedan :sweat: kan verkligen rekommendera!

Du löste problemet, tack! Den ska till o med finnas på hyllan i min butik. Ja har varit där o pratat med dem två ggr om mitt problem...

Det är inte alltid lätt att sortera produkter på sidor som är återförsäljare av många olika fabrikat, det blir liksom ingen bra databas som regel.

Fint badrum!

För o nackdelar med storleken på rummet, Ja har tur om ja får plats med ett handfat i 60-bredd, dass o dusch ska in på samma vägg =/. Kommer ett golv i samma typ som fondväggen på måndag i en mörkare färg.
Ej färdigställt badrum med kakelväggar och synligt rörarbete, skyddspapp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Y Andreas Terning skrev:
Jag kom över ett Gustavsberg Skandic Round-paket med både blandare och duschset (inkl. takdusch). Har för mig jag gav 3495kr (nedstatt som de verkar ha ibland på Bauhaus). [länk]

Monterade upp sakerna i förra veckan och är nu helt klar med mitt 17kvm badrumsprojekt som påbörjades för ett år sedan :sweat: kan verkligen rekommendera!
Får ja fråga vad du har för dusch-dörrar, ja kommer ha likadan rördragning nämligen. Då vill dem kränga på en en påbyggnadslist för en lax om man ska ha rören sådär, det vill ja helst slippa....
 
Mina duschväggar heter Elsa och är 90x90cm https://www.bauhaus.se/duschhorna-corniche-elsa-rak-klarglas-90x90-cm
Nypris 2195kr men jag hittade begagnade för 500kr på Facebook
I dessa finns plats för rörgenomföring original Max 38mm rör så alla standardrör för vatten ska funka. Jag har dragit 15mm-rör genom mina via 16mm-hål som jag borrade utan problem då det är aluminium=mjukt.
 
Y Andreas Terning skrev:
Mina duschväggar heter Elsa och är 90x90cm [länk]
Nypris 2195kr men jag hittade begagnade för 500kr på Facebook
I dessa finns plats för rörgenomföring original Max 38mm rör så alla standardrör för vatten ska funka. Jag har dragit 15mm-rör genom mina via 16mm-hål som jag borrade utan problem då det är aluminium=mjukt.
Den verkar lämplig då, men säljs i par, ja vill bara ha en. Gustavsberg har en som tillåter rör 30mm ut från väggen in i karmen som ja förstår det, ska titta närmare på den.
 
O
Alla märken har varianter på genomföring
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.