Haft min T18 i mindre än ett år, endast använd hemmavid, alltså ej dagligen.

nu går borrchucken inte öppna fullt.

enligt min Festool-handlare gäller inte garantin chuckar, vilket är konstigt kan jag tycka.

Går det laga den? tips mottages tacksamhet
 
erikssonandreas erikssonandreas skrev:
enligt min Festool-handlare gäller inte garantin chuckar, vilket är konstigt kan jag tycka.
Tycker jag med, men en garanti är ett frivilligt åtagande som kan ha vilka villkor som helst och inte ens behöver finnas. Däremot har du lagstadgad reklamationsrätt.

erikssonandreas erikssonandreas skrev:
Går det laga den? tips mottages tacksamhet
Det första jag skulle testa är lite olja.
 
  • Gilla
Jan271
  • Laddar…
En borrchuck som inte ens är ett år gammal borde ju inte kärva kan jag tycka, om man inte lämnat den ute i väder och vind i några månader eller liknande förstås. Det är inte så att det fastnat något inuti chucken som ligger i vägen när du öppnar den?
 
erikssonandreas erikssonandreas skrev:
Haft min T18 i mindre än ett år, endast använd hemmavid, alltså ej dagligen.

nu går borrchucken inte öppna fullt.

enligt min Festool-handlare gäller inte garantin chuckar, vilket är konstigt kan jag tycka.

Går det laga den? tips mottages tacksamhet
Skicka in den för rep. Antingen skäms Festool ögonen ur sig och debiterar 0 kr för eller så gör din ÅF samma sak. Du kan också spela kortet 3-årig reklamationsrätt. Om du knappt har använt maskinen (jämfört med en yrkesman) så är det väl troligt att chucken hade ett ursprungsfel.
 
Knacka lite lätt på den och öppna och stäng den samtligt som du håller maskinen i olika vinklar. Du kan ha fått in nåt skräp.
 
Tack för alla svar.. försökte kolla om jag såg nåt skräp, men icke.

har lämnat den till handlare som avvaktar svar från Festool,

fortsättning följer :rofl:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.