Hej!
Har en electrolux torktumlare (Edh3674pw3)
Funkat klockrent fram till idag då lampan för torkningsfas börjat blinka (gul sken)..ström och allting finns går att byta program, tömt kondens och filter och sånt.. Men den startar inte utan den bara blinkar som sagt

Vad kan vara felet?
 
Någon felkod?
 
Hej!
Står bara err

Står inget annat.. Har försökt fler ggr nu att försöka få mer info men tyvärr är det det enda jag får fram.. Trumman snurrar inte och inget program startar
 
testa starta om den sen bryt strömmen några sekunder och prova igen, utifall den fastnat i nåt program på nåt sätt.
Skulle även kunna vara fel på värmaren, då kan det bli nåt jordfel i maskinen och går inte att starta program
 
axelito axelito skrev:
testa starta om den sen bryt strömmen några sekunder och prova igen, utifall den fastnat i nåt program på nåt sätt.
Skulle även kunna vara fel på värmaren, då kan det bli nåt jordfel i maskinen och går inte att starta program
Tack ska prova.. En fråga
Hur startar man om torktumlaren?
Bara att dra den till "noll/av"?
 
Cristian Escobar Cristian Escobar skrev:
Tack ska prova.. En fråga
Hur startar man om torktumlaren?
Bara att dra den till "noll/av"?
Precis :)
 
hej, har samma maskin. min visade först e50. öppnade å fick dammsuga ut 4års damm. aldrig gjort. tömde kondens å rengjort ta mig fan allt.
testat starta om. finna de ngn säkring i tumlare el är de värmeelementet? hade vart kul med ett elschema? va tror ni kan va felet?
 
A
i 50 är motorrelaterade fel
 
skruvat isär hela maskinen, inser att motorn är helt fylld me damm, får bli sanering imorgon
 
A
om du har damm i det utrymmet måste du kolla trummans tätningar
fuktig luft kan gått vidare och påverkat kretskortet
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.