D
Haha fy fan vilka saftiga fakturor jag skulle tvingas godkänna om jag tänkte så.

Ibland behöver jag ju fundera en halv dag innan jag drar i två skruvar.

Men väldigt skön inställning till pengar och arbete.
 
  • Gilla
Arnejaevel
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Jo men varför dra 3 timmar till domstol? Om röris är skitbra på sitt hantverk så vill man kanske ha dit honom igen, men om priserna inte redovisas så man som kund kan planera så tappar man kanske hoppet.

I taxin står det km pris, jfm pris för 10 km. Och frågar du om fastpris så får du ofta det. Att du inte blir informerad är ju för att du inte frågat heller.

Om hantverkaren inte kan tala om vad det kostar vid förfrågan så är det mycket bra ide. Liten ruta på ryggen ;)
Jag tycker det här med Taxi börjar bli en riktigt bra jämförelse. Ska verkligen ta det till mig och fundera.
Du ringer Taxi och frågar:
”Vad är km priset för er taxi?” (Läs vad kostar era tjänster/ Tim till en hantverkare).
Sen kommer Taxin och du hoppar in. (Läs sen kommer hantverkaren och presenterar sig).
Taxiföraren frågar vart du ska. (Läs hantverkaren frågar vad du vill ha gjort). Taxin börjar rulla och ni diskuterar väder. ( Läs Hantverkaren börjar jobba och du frågar om han vill ha kaffe).
Taxibilen stannar och kvittot skrivs ut. (Läs hantverkaren är klar och fakturan kommer med expressfart).
Va? I Taxiväxeln så sa dom att KM priset var X- Kr. Taxiföraren pekar på ett klistermärke med massa olika tariffer mm. (Läs Hantverkaren vänder sig om och pekar på prislistan som står på hans rygg).
Kunden i Taxin säger. Va. Det här har jag inte fått någon information om. Jag bestrider kvittot och vill bara betala xi kr eftersom jag bara åkt xc km som ni informerade mig om när jag ringde.
Dom som har orkat läsa. Som man frågar får man svar...
Men inom vissa branscher ska svaret tydligen helst tatueras in.:rofl:
 
  • Gilla
MPinje
  • Laddar…
Sittställning
Ändra marginaler hit o dit.. kunden vinner på det bla bla ..

Ännu ett lager av saker man ska hålla reda på när det kommer till att välja hantverkare.. inte bara priset ska man hålla reda på utan också den som fuskar mest med rot...perfekt
 
  • Gilla
Derbyboy
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Jag tycker det här med Taxi börjar bli en riktigt bra jämförelse. Ska verkligen ta det till mig och fundera.
Du ringer Taxi och frågar:
”Vad är km priset för er taxi?” (Läs vad kostar era tjänster/ Tim till en hantverkare).
Sen kommer Taxin och du hoppar in. (Läs sen kommer hantverkaren och presenterar sig).
Taxiföraren frågar vart du ska. (Läs hantverkaren frågar vad du vill ha gjort). Taxin börjar rulla och ni diskuterar väder. ( Läs Hantverkaren börjar jobba och du frågar om han vill ha kaffe).
Taxibilen stannar och kvittot skrivs ut. (Läs hantverkaren är klar och fakturan kommer med expressfart).
Va? I Taxiväxeln så sa dom att KM priset var X- Kr. Taxiföraren pekar på ett klistermärke med massa olika tariffer mm. (Läs Hantverkaren vänder sig om och pekar på prislistan som står på hans rygg).
Kunden i Taxin säger. Va. Det här har jag inte fått någon information om. Jag bestrider kvittot och vill bara betala xi kr eftersom jag bara åkt xc km som ni informerade mig om när jag ringde.
Dom som har orkat läsa. Som man frågar får man svar...
Men inom vissa branscher ska svaret tydligen helst tatueras in.:rofl:
Skillnaden är att inom taxi så springer dem iväg.

Poängen är väl självklar.
Berätta vad i helvete det kostar direkt när kunden frågar. :D Om en hantverkare, chaufför eller vad som är luddig behöver de inte ha kunder.

Tänk om jag nu får en sån luddig jävla beskrivning om jag tar in röris och en elis. Nja alltså det tar nog 5 timmar (så kommer de debitera för 15) Då kan jag inte med dem. Kom och titta, bedöm och ge ett jävla pris, gärna lite över så man vet vad man ska överföra.
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Skillnaden är att inom taxi så springer dem iväg.

Poängen är väl självklar.
Berätta vad i helvete det kostar direkt när kunden frågar. :D Om en hantverkare, chaufför eller vad som är luddig behöver de inte ha kunder.

Tänk om jag nu får en sån luddig jävla beskrivning om jag tar in röris och en elis. Nja alltså det tar nog 5 timmar (så kommer de debitera för 15) Då kan jag inte med dem. Kom och titta, bedöm och ge ett jävla pris, gärna lite över så man vet vad man ska överföra.
Håller med. Ska det med min advokat som tar 3000kr/Tim nästa gång en kund bestrider en faktura på 1h.

”Säg nu för i h.... vad det kommer att kosta”.

-Blir svårt eftersom jag inte vet hur många timmar jag måste lägga.

”Men jag säger ju att det är en idiot som inte vill betala 3 Tim för att jag endast varit på plats i 2 Tim.”

-Men då så. När du är så tydlig och inga överraskningar väntar så sköter jag allt på 8 Tim. Men du får stänga av webbkameran så inte heller jag får några överraskningar. Sa jag förresten att både papper och frimärke ingår i timpriset?
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Håller med. Ska det med min advokat som tar 3000kr/Tim nästa gång en kund bestrider en faktura på 1h.

”Säg nu för i h.... vad det kommer att kosta”.

-Blir svårt eftersom jag inte vet hur många timmar jag måste lägga.

”Men jag säger ju att det är en idiot som inte vill betala 3 Tim för att jag endast varit på plats i 2 Tim.”

-Men då så. När du är så tydlig och inga överraskningar väntar så sköter jag allt på 8 Tim. Men du får stänga av webbkameran så inte heller jag får några överraskningar. Sa jag förresten att både papper och frimärke ingår i timpriset?
Om man måste hymla så förstår jag att sådana här trådar kommer upp.

Det tydliga är timpris och om du ska ha betalt för toabesök med.
 
S
D Derbyboy skrev:
Du skrev just det:


Hur är det med skrivförståelsen?
vart i det inlägget skrev jag att jag är hantverkare? Nu måste du ju trolla iallafall...
 
D
Hoppsan!

Du skrev inte uttryckligen att du var hantverkare i inlägget utan det framgick indirekt av inlägget. Läsförståelse du vet ;)
 
R Rkarlsson skrev:
Om man måste hymla så förstår jag att sådana här trådar kommer upp.

Det tydliga är timpris och om du ska ha betalt för toabesök med.
Precis. ” Bajsning ingår ska det stå bredvid Tim priset”.
 
  • Gilla
  • Haha
hedda6888 och 4 till
  • Laddar…
D
S SueCia skrev:
vart i det inlägget skrev jag att jag är hantverkare? Nu måste du ju trolla iallafall...

Men du är ju hantverkare så varför tjafsar du?
 
  • Gilla
TreeView
  • Laddar…
S
D Derbyboy skrev:
Hoppsan!

Du skrev inte uttryckligen att du var hantverkare i inlägget utan det framgick indirekt av inlägget. Läsförståelse du vet ;)
är ju dock inte det :)
Men bra försök
 
  • Haha
  • Gilla
Ecwb och 1 till
  • Laddar…
S
D Derbyboy skrev:
Men du är ju hantverkare så varför tjafsar du?
jag har varit, nu har jag annan tjänst. Förstår att det är svårt att förstå hur man kan försvara dessa lömska hantverkare trots att man inte är en själv :O
 
  • Gilla
Urban R och 1 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Men du är ju hantverkare så varför tjafsar du?
Vad spelar det för roll? Är det lag A mot B som spelar?
 
D
S SueCia skrev:
jag har varit, nu har jag annan tjänst. Förstår att det är svårt att förstå hur man kan försvara dessa lömska hantverkare trots att man inte är en själv :O
Du kanske vill bli en igen
 
D Derbyboy skrev:
Du kanske vill bli en igen
Sjukt intressant hur folk orkar sitta bakom skärmen och spy galla över hantverkare i byggbranchen. Samtidigt som man lämnar in nya bilen och betalar 3000 kr för ett oljebyte. Vi kanske ska börja diskutera hets mot folkgrupp? :rofl::crysmile:
 
  • Gilla
H-Thomasson och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.