Det beror ju på hur hög panel det ska vara och hur raka brädorna är, det kan vara litet olika...men generellt kan det nog behövas någon spik mitt i, fast inte nödvändigtvis i varje bräda.
 
  • Gilla
mimr001
  • Laddar…
Jag satt prälspont på gips med PL600 under em idag, fungerarde mycket bra! Snabbaste sättet att sätta pärlspont dessutom ;)
 
tomashermansson tomashermansson skrev:
Jag satt prälspont på gips med PL600 under em idag, fungerarde mycket bra! Snabbaste sättet att sätta pärlspont dessutom ;)
Hej Tomas,
Kan du ge en utförligare förklaring hur du gick till väga med spik osv. jag har tänkt att ge mig på detta framöver men skulle behöva lite mer info. jag ska sätta en liggande panel från golv till tak ca 3,5 bred x 2,4 m hög.

PL600 i överkant av varje bräda och spikar i cc 60 i fjädern för att hjälpa till att hålla den på plats tills limmet torkat?
Mvh Fredrik
 
F Freddan122 skrev:
Hej Tomas,
Kan du ge en utförligare förklaring hur du gick till väga med spik osv. jag har tänkt att ge mig på detta framöver men skulle behöva lite mer info. jag ska sätta en liggande panel från golv till tak ca 3,5 bred x 2,4 m hög.

PL600 i överkant av varje bräda och spikar i cc 60 i fjädern för att hjälpa till att hålla den på plats tills limmet torkat?
Mvh Fredrik
Har du något att spika i finns ingen anledning att limma.
Tomas har det nog inte färskt i minnet då det är snart 10 år sedan han skrev det inlägget.
Är det skivor eller brädor du ska sätta upp?
 
  • Gilla
UR44
  • Laddar…
I Ickedickedoa skrev:
Har du något att spika i finns ingen anledning att limma.
Tomas har det nog inte färskt i minnet då det är snart 10 år sedan han skrev det inlägget.
Är det skivor eller brädor du ska sätta upp?
haha jag såg det när jag skickat meddelandet. det är en tapetserad gipsvägg men bakom borde det ju finnas reglar.
har tänkt mig något likande dethär: https://www.bauhaus.se/inomhuspanel-moelven-livlig-gra-furu-13x120x2400mm#go-to-related
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.