Hej,
Jag funderar på att bygga en bastu i vårt badrum på övervåningen.
Problemet är att alla färdiga basturum har felaktiga mått för att få in på ett bra sätt i badrummet, därför funderar jag på att bygga helt anpassat.

Till min fråga,
På ena väggen i badrummet har vi ett fönster. Går det på något sätt att bygga in detta fönster i bastun för att kunna utnyttja hela den väggen? Någon som har några tips på hur man skulle kunna lösa det?

//Johan
 
Hej!
Visst finns det bastu med fönster i. Det handlar väl mer om att kunna hantera den kondens som antagligen kommer att uppstå.
Hur stor har du tänkt bastun?
 
Jag hade samma situation och funderingar för några år sedan. Jag funderade på att såga ur i väggen på basturummet och sätta ett fönster där eller att sätta foder fram till badrummets fönster. Det slutade med den lata varianten att strunta i fönstret och bara sätta basturummet framför fönstret. Fast jag har såklart ett fönster till i badrummet så att det ändå får in lite dagsljus.
 
J Johanwidell skrev:
Hej,
Jag funderar på att bygga en bastu i vårt badrum på övervåningen.
Problemet är att alla färdiga basturum har felaktiga mått för att få in på ett bra sätt i badrummet, därför funderar jag på att bygga helt anpassat.

Till min fråga,
På ena väggen i badrummet har vi ett fönster. Går det på något sätt att bygga in detta fönster i bastun för att kunna utnyttja hela den väggen? Någon som har några tips på hur man skulle kunna lösa det?

//Johan
Förstår inte riktigt hur du har tänkt. Har du badrum med kaklade väggar och golv? Då ska du väl inte sätta bastupanel på kakel? Fönster i bastun är bara trevligt. Inga nackdelar alls. Bara fördelar enligt mig. Ska du nu bygga in väggen med bastupanel så gör du likadant runt nischen i fönstret. Det brukar normalt få plats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.