Är det bara för mig det inte funkar att gå in med forumet i Firefox ?
Har version 1.5 och det går INTE att gå in i forumet, blir bara blank sida som uppdaterar hela tiden. Eller rättare sagt så ser sida ut att "loopa" utan att det blir någe ?

Är det IE som gäller för forumet ?
 
Skumt... testa att radera dina byggahus.se-kakor och försök igen.

/M
 
Funkar fint med Firefox 2.0.0.1!
 
Jag kör Firefox 1.5.0.9, det går bra.
Har dock ett annat problem, "-tecken visas fel, men de gör det även i IE.
Hmm, "-tecknen i denna tråd visas OK. Jag tror jag förstår 8-((
 
se38005 skrev:
Jag kör Firefox 1.5.0.9, det går bra.
Har dock ett annat problem, "-tecken visas fel, men de gör det även i IE.
Hmm, "-tecknen i denna tråd visas OK. Jag tror jag förstår 8-((
Cituationsteckenproblemet beror inte på webbläsaren, utan att inlägg från gamla forumet importerats fel. Kommer att fixas. Cituationstecken som skrivs efter importen fungerar mycket riktigt felfritt.

/M
 
se38005 skrev:
Jag kör Firefox 1.5.0.9, det går bra.
Har dock ett annat problem, "-tecken visas fel, men de gör det även i IE.
Hmm, "-tecknen i denna tråd visas OK. Jag tror jag förstår 8-((
Det funkar nu på min andra maskin... Konstigt, men bara jag kommer åt forumet så är det ju lungt ;-)
 
Skickade följande till Marlene för ett par dar sen, hoppades att hon skulle skicka det vidare. Nu funkar det dock bra!


Jag fick problem när jag skulle till nya forumet nu på morgonen. Jag använder firefox. Ingen sida dök upp, browswen stod bara och "laddade om". var tvungen att trycka på stoppknappen för att den skulle sluta

Gjorde en view source

Följande meta-tagg fanns:

meta http-equiv=Refresh content="0; url=../cgi-bin/yabb/YaBB.pl"

Det fanns en kommentar mellan body-taggarna:

- Forumet uppgraderas just nu. Tillbaka 28/12 kl
22.00. -

Min browser

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.0.9) Gecko/20061206 Firefox/1.5.0.9


Jag har språkinställningarna [sv], [en-us] och [en] i den ordningen, vet inte om detta kan spela in, har sett att det inte funkar som det ska ibland.

Med IE7 på samma maskin funkar det utmärkt.
 
fredwel skrev:
Skickade följande till Marlene för ett par dar sen, hoppades att hon skulle skicka det vidare. Nu funkar det dock bra!


Jag fick problem när jag skulle till nya forumet nu på morgonen. Jag använder firefox. Ingen sida dök upp, browswen stod bara och "laddade om". var tvungen att trycka på stoppknappen för att den skulle sluta

Gjorde en view source

Följande meta-tagg fanns:

meta http-equiv=Refresh content="0; url=../cgi-bin/yabb/YaBB.pl"

Det fanns en kommentar mellan body-taggarna:

- Forumet uppgraderas just nu. Tillbaka 28/12 kl
22.00. -

Min browser

Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; sv-SE; rv:1.8.0.9) Gecko/20061206 Firefox/1.5.0.9


Jag har språkinställningarna [sv], [en-us] och [en] i den ordningen, vet inte om detta kan spela in, har sett att det inte funkar som det ska ibland.

Med IE7 på samma maskin funkar det utmärkt.
Jag har också varit med om samma sak. Verkar vara någon slags redirect men jag hittar inte den på servern. Skumt!
 
Var hittar ni den meta taggen? Vilken php-fil? Vad står det för adress i location-fältet?

/M
 
Kan inte återskapa felet, men det är väl bara att grep-a efter kommentaren bland PHP-filerna? :)

/fredrik

EDIT: Inser att jag sitter på en annan maskin. Ska prova hemma om jag fortfarande har samma problem.

/fredrik
 
fredwel skrev:
Kan inte återskapa felet, men det är väl bara att grep-a efter kommentaren bland PHP-filerna? :)

/fredrik

EDIT: Inser att jag sitter på en annan maskin. Ska prova hemma om jag fortfarande har samma problem.

/fredrik
Problemet är att den där redirect-snutten troligen inte ligger i en nu aktiv fil. Antingen så ligger den i din webbläsar-cache eller så är det någon annan form av redirect som vi inte hittat (.htaccess eller liknande).
 
Använder nu datorn som jag hade problem med, nu funkar det ju....

/fredrik
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.