Erik-R
Letar efter ett rensrör i rätt dimension- till vårt avlopp under huset. Vi har stopp och behöver rensa... Hittar inget på 70 mm som jag tror detta är. Huset byggt -67. Tror det står Lubonyl PVC AVL 70 på röret
. Avloppsrör märkt Lubonyl PVC AVL 70 under ett hus, synligt stopp söks, omgivet av grunden och isoleringsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Avloppsrör i PVC under ett hus, märkt med "Lubonyl PVC AVL 70", som ligger nära en grundmur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har inget svar på din fråga men uppmärksammade att du har en rejäl inneboende i din krypgrund!
Vid en första anblick så tyckte jag mig se en änkespindel med tillhörande äggsäckar hängandes från trossbotten, skulle du kunna ta en titt på den lite närmre och se om den har en röd teckning på ryggen?
 
O
Den där spindeln är nog inte så snäll...
 
  • Haha
petererlandsson1194
  • Laddar…
Det är väl ett 110-rör? Mät höjden på röret... ser betydligt grövre ut än 70
 
  • Gilla
PNO
  • Laddar…
O
Avloppet får du köra på
Fernco koppling 70-88 x 60-76 mm
Produktnummer: 310950 6
 
Tänk igenom om ni verkligen vill rensa avloppsrör nere i en krypgrund... skiten ni rensar ur röret ska städas upp och tas ut därifrån sedan. Mitt tips är att ringa hem en spolfirma som spolar genom en toastol och all skit rinner iväg i röret när stoppet är upplöst.
 
  • Gilla
Ovation
  • Laddar…
O
Plus inneboenden
 
  • Gilla
petererlandsson1194 och 1 till
  • Laddar…
Det ser ut som ett T-rör som påsticket uppifrån är anslutet med? Där finns nog delvis orsaken till stopp men det kanske är en synvilla bara...
 
Needas Needas skrev:
Jag har inget svar på din fråga men uppmärksammade att du har en rejäl inneboende i din krypgrund!
Vid en första anblick så tyckte jag mig se en änkespindel med tillhörande äggsäckar hängandes från trossbotten, skulle du kunna ta en titt på den lite närmre och se om den har en röd teckning på ryggen?
En helt normal källarspindel, ofarlig som alla andra svenska spindlar. Dom gör bara nytta så det är bra att ha där nere.

Googla ”källarspindel ägg”. Typiska äggsäckar för arten.
 
  • Gilla
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Det slog mig också efter att ha funderat en stund!
:)
 
  • Gilla
Erik-R
  • Laddar…
O
Hade utfört en vräkning oavsett direkt...
 
Staffans2000
O Ovation skrev:
Hade utfört en vräkning oavsett direkt...
Varför?

Staffan
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
O
Gillar inte spindlar
 
Erik-R
Ja precis. Tack - inget farligt med dem! Däremot undrar jag om detta med fuktighet eftersom det är ganska många spindlar och de trivs när det är fuktigt. Är det tecken på att det är för fuktigt?

eller QUOTE="JA”Snabbe”, post: 4042503, member: 242440"]En helt normal källarspindel, ofarlig som alla andra svenska spindlar. Dom gör bara nytta så det är bra att ha där nere.

Googla ”källarspindel ägg”. Typiska äggsäckar för arten.[/QUOTE]
 
Erik-R
[det ärväl en vanlig källarspindel eller grottspindel. Vanlig i grunder. QUOTE="Needas, post: 4042448, member: 163978"]Jag har inget svar på din fråga men uppmärksammade att du har en rejäl inneboende i din krypgrund!
Vid en första anblick så tyckte jag mig se en änkespindel med tillhörande äggsäckar hängandes från trossbotten, skulle du kunna ta en titt på den lite närmre och se om den har en röd teckning på ryggen?[/QUOTE]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.