Vi planerar renovera "lilla toan". Vi vill slippa det stora elementet på väggen och skapa känsla av större utrymme. Vi har snackat om golvvärme i stället. Källaren under är uppvärmd. Vi har vattenburen centralvärme med bergvärme. Hur går era tankar? Bifogar ett foto om toan i dagsläget och en ritning av golvkonstruktionen. Jag har inte öppnat golvet än, vilket innebär att jag inte är säker på konstruktionen. Jag har sett i andra rum att golvet är byggt på 45x200 regel. Tanken är att avlägsna klinkers, gjutna betongplattan samt fyllnadsmaterialet. Så jag undrar: Är det ok att övergå till golvvärme? I så fall vilken golvkonstruktion skall vi satsa på? Toalett med väggelement, handfat, grå klinkers och liten badrumsmatta, före renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av golvuppbyggnad med klinker, gjuten platta och fyllning över en uppvärmd källare, bredvid befintligt väggelement.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mycket jobb för liten toa :=) Varför inte byta radiatorn mot en modell större handdukstork (vattenburen såklart) ?
 
  • Haha
Vza
  • Laddar…
Alltså vi renoverar inte toan för att slippa elementet. Vi vill ändra utseendet i toan, göra toan större och därför kanske övergå till golvvärme.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.