Efter att ha sett nedanstående Youtubeklipp från WS & Company har jag blivit sugen på att använda denna teknik/material på mina befintliga köksbänkar som idag består av en mix av träskivor och klinker. Kanske även på min befintliga kakelvägg i köket. Jag har förståelse för att det kan bli problem med klinker och kakel och jag kan såklart ta ned det... men om möjligt slippa det. Jag vet också att det finns nya bänkskivor i olika material att installera och även att gjuta egna betongbänkskivor, men hoppas på att gena lite samt återbruka befintliga skivor som dessutom är i lite speciella i mått och lösning. Jag kan t.o.m. tänka mig att ta in hjälp för detta för att få det så bra som möjligt.

Nu till mina funderingar...
- Är det nån som gjort nåt liknande? Tips, erfarenheter?
- Om jag förstår rätt så är det betongakrylen som är den stora hemlisen, kan det finnas andra alternativ till putsbruket som kan funka lika bra och som kanske säljs lokalt? ...även alternativ till betongakrylen om nån har tips om det.
- Hur skulle ni tänka angående grovheten på ytan? Även om ruff yta är fint så är det kanske inte så praktisk.
- Hur skulle ni tänka angående efterbehandling och ytbehandling.
- Vilken typ av yrkesgrupp skulle kunna hjälpa till med detta?

 
Ingen som har nåt att säga?? Har jag uttryckt mig konstigt?
 
TobbeBeam TobbeBeam skrev:
Ingen som har nåt att säga?? Har jag uttryckt mig konstigt?
Redan den inledande texten i videon får mig att rysa!
"Skapa betongkänsla i ett träbord" Betongkänsla? :worried::dizzy::cry:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.