496kr inkl moms och rotavdrag för elektriker är det okej pris? Liten kommun stor företag.
 
Z zana kader skrev:
496kr inkl moms och rotavdrag för elektriker är det okej pris? Liten kommun stor företag.
Vet inte om det skiljer sig åt när elektrikerna offererar privatpersoner men de offerter jag får på jobbet brukar ligga på runt 600kr/h ex moms Vilket blir 495 inkl moms och rot så ja det verkar helt normalt. Varken dyrt eller billigt.
 
  • Gilla
Elinstalleraren och 2 till
  • Laddar…
Våran elektriker kostar 485kr/h exklusive moms
 
Jag betalade 545:- exklusive moms i September.
 
Ja, 450-550 inkl moms låter rimligt efter ROT
 
De stora drakarna (Bravida, Assemblin, Prenad osv) är säkert lite dyrare än lokala elbolag. Det kostar att driva stora bolag.
 
  • Gilla
Kirre2
  • Laddar…
Helt normalt pris!
 
Då är jag nöjd med 496kr. Dessutom var dem billigare än många internet-butiker när det gäller el-material.
 
  • Gilla
  • Wow
LordJN och 4 till
  • Laddar…
680:- ink moms på liten ort för tre år sedan.
Sen fantasipriser på material som jag lyckades halvera samtidigt som jag strök vissa åtgärder som jag gjorde själv.
 
För att veta vad det totala priset blir så måste man även beakta påslag på material samt hur bil/resor faktureras.
 
M Mikael A skrev:
För att veta vad det totala priset blir så måste man även beakta påslag på material samt hur bil/resor faktureras.
vad tar du?
En jag känner tar 420 + moms och han har 4 anställda och då ska även de grabbarna dra in hans lön
 
tommib
Z zana kader skrev:
Då är jag nöjd med 496kr. Dessutom var dem billigare än många internet-butiker när det gäller el-material.
Om de hade 500 kr/tim inkl moms (men efter ROT) och vettiga materielpriser så tycker jag du ska hålla hårt i den elektrikerkontakten.

Kul att ibland höra att det finns bra folk också.
 
tommib tommib skrev:
Om de hade 500 kr/tim inkl moms (men efter ROT) och vettiga materielpriser så tycker jag du ska hålla hårt i den elektrikerkontakten.

Kul att ibland höra att det finns bra folk också.
Precis som du vill väll även hantverkaren leva på sin lön?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.