A Acer767 skrev:
Nu när jag sovit på saken så har jag bestämt mig för easy cover select. Det är den enda produkten som jag har läst funkar över ytterhörn, dvs INTE den vanliga easy cover utan med tillägget select. Jag får lov att återkomma om ett halvår när jag fått tummen hur och satt upp eländet. :crysmile:

Hur gick det.. iofs bara gått 1 månad, men tänkte du fick tummen ur, över jul. :)
 
B bergquist skrev:
Hur gick det.. iofs bara gått 1 månad, men tänkte du fick tummen ur, över jul. :)
Hehe jo tanken var att få tummen ur men det dök upp annat som var mycket roligare än att göra underarbete.
Återkommer när det är klart, räkna med att det kan ta ett tag till dessvärre.
 
B bergquist skrev:
Hur gick det.. iofs bara gått 1 månad, men tänkte du fick tummen ur, över jul. :)
Nu jäklar! Lätt försenat projekt. Först kom lättjan och sedan långdragen variant av C19.. men nu så!
Jag valde till slut en renoveringstapet som heter Easy Liner (60 cm-varianten) och den känns spontant som en exakt lika variant som Duro Easy Cover Select (det är den tunnare versionen).

Gick hur bra som helst att vika runt ytterhörnet. Bildbevis bifogat.
 
  • Renoveringstapet som är väl monterad runt ett ytterhörn med slät yta och enhetlig struktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Carolina Schäfer och 1 till
  • Laddar…
A Acer767 skrev:
Nu jäklar! Lätt försenat projekt. Först kom lättjan och sedan långdragen variant av C19.. men nu så!
Jag valde till slut en renoveringstapet som heter Easy Liner (60 cm-varianten) och den känns spontant som en exakt lika variant som Duro Easy Cover Select (det är den tunnare versionen).

Gick hur bra som helst att vika runt ytterhörnet. Bildbevis bifogat.
Ser kanon ut, vek du runt och lade nästa tapet omlott som man gör vid "vanlig" tapetsering? Vilket märke valde du, verkar finnas fler easy liner?
 
C Claysson skrev:
Ser kanon ut, vek du runt och lade nästa tapet omlott som man gör vid "vanlig" tapetsering? Vilket märke valde du, verkar finnas fler easy liner?
Tack! Jag har tänkt lite på arbetet som lades ner. Jag skulle egentligen inte rekommendera att vika över ett hörn för nybörjare eller ens inte-så-nybörjare. Särskilt inte om man ska tapetsera efteråt.
Minsta avvikelse i geometrin på hörnet skapar veck.

Du behöver ha turen att ha ett riktigt rakt hörn. Sedan underlättar det om man fuktar easy linern lite så att den är mjukare.
Själv så målade jag som slutfinish och det drar ju ner behovet av ett perfekt hörn något.

Det är Boråstapeter Easy Liner 0,60x10 m. Finns bara en variant vad jag sett.
 
  • Gilla
qwertyqwerty
  • Laddar…
A Acer767 skrev:
Tack! Jag har tänkt lite på arbetet som lades ner. Jag skulle egentligen inte rekommendera att vika över ett hörn för nybörjare eller ens inte-så-nybörjare. Särskilt inte om man ska tapetsera efteråt.
Minsta avvikelse i geometrin på hörnet skapar veck.

Du behöver ha turen att ha ett riktigt rakt hörn. Sedan underlättar det om man fuktar easy linern lite så att den är mjukare.
Själv så målade jag som slutfinish och det drar ju ner behovet av ett perfekt hörn något.

Det är Boråstapeter Easy Liner 0,60x10 m. Finns bara en variant vad jag sett.
Okej, har juh aldrig jobbat med renoveringstapet så förstår inte hur de ska vara så svårt men jag får undersöka närmare hur man brukar göra med ytterhörn, ska också måla på men hade gärna sluppit den här "omlott"-kanten, dvs den lilla biten som de båda tapeterna ligger över varandra vid både inner och ytterhörn (vanlig tapetsering)

tack för snabbt svar!
 
Du slipper den kanten du viker över hörnet genom att spackla ut kanten. Sen dagen efter när det är torrt, så slipar du o sen fortsätter med tapeten från hörnet
 
C Claysson skrev:
Okej, har juh aldrig jobbat med renoveringstapet så förstår inte hur de ska vara så svårt men jag får undersöka närmare hur man brukar göra med ytterhörn, ska också måla på men hade gärna sluppit den här "omlott"-kanten, dvs den lilla biten som de båda tapeterna ligger över varandra vid både inner och ytterhörn (vanlig tapetsering)

tack för snabbt svar!
Jag kan vara trög här men jag fattar inte.. om du ska använda renoveringstapet och sen måla behöver du ju inte lägga en tapet omlott?
Renoveringstapet sätts kant i kant.
 
A Acer767 skrev:
Jag kan vara trög här men jag fattar inte.. om du ska använda renoveringstapet och sen måla behöver du ju inte lägga en tapet omlott?
Renoveringstapet sätts kant i kant.
Nja
Jag tycker det bästa är att överlappa och sen renskära, då får man det helt skarvfritt
 
A Acer767 skrev:
Jag kan vara trög här men jag fattar inte.. om du ska använda renoveringstapet och sen måla behöver du ju inte lägga en tapet omlott?
Renoveringstapet sätts kant i kant.
Det gäller alltså ytterhörn, alt innerhörn. En normal tapet som man lägger kant i kant, sätter man juh omlott efter hörnetför att de skall sitta kvar bättre antar jag, speciellt ytterhörn.
 
Bästa är att sätta hörnprofil i ytterhörn. Det håller bättre vid ev påverkningar ex från ett motslag...
 
  • Gilla
Skaalman
  • Laddar…
P pennybridge skrev:
Sådan

[länk]
Tack för tipset precis en sådan vore perfekt för mitt ändamål, går juh spackla på denna också!
 
  • Gilla
pennybridge
  • Laddar…
C Claysson skrev:
Tack för tipset precis en sådan vore perfekt för mitt ändamål, går juh spackla på denna också!
Japp det är tanken att du spacklar in den. Har den på alla ytterhörn här hemma och det har hållit kanon i flera år :)
 
  • Gilla
Claysson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.