Jag måste säga att enhandstvingen är en fantastisk uppfinning! T.o.m så att de kommer till användning i "inredda" rum, nu senast för tillfällig upphängning av växtbelysning över frugans nysådda chillisar. Då slog det mig att det ju vore juste om det fanns lite snyggare enhandstvingar som passar i möblerade rum - är det nån som sett några sådana?
Enhandstving används för att hålla upp växtbelysning över chiliplantor vid ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
K_arlstrom K_arlstrom skrev:
Skulle vara någon i trä, den här har sågats totalt men bilden visar vad jag menar :) [länk]
Sånna har jag ett gäng, är oväntat bra till mycket
 
  • Gilla
K_arlstrom
  • Laddar…
"Tvingman" hette de i träslöjden. 70-tal.
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Kanske en svetstång som du polerar upp, eller eventuellt guldpläterar? Du kan sätta små möbeltassar på kontaktytorna, så du inte skadar träet i fönstret för mycket? :D
 
Alltgår Alltgår skrev:
Kanske en svetstång som du polerar upp, eller eventuellt guldpläterar? Du kan sätta små möbeltassar på kontaktytorna, så du inte skadar träet i fönstret för mycket? :D
Hm, kanske i rätt bostad. Men passar nog inte hos oss :)
 
Frustrator Frustrator skrev:
Sånna har jag ett gäng, är oväntat bra till mycket
De där skulle kanske funka. De borde ju gå att måla i valfri färg också. Ska nog köpa ett par billiga och testa.
 
D Dublin skrev:
De där skulle kanske funka. De borde ju gå att måla i valfri färg också. Ska nog köpa ett par billiga och testa.
Inte enhands men jag kan skicka 1-2 sånna här till dig om du vill ;)
Träsvarv med handtag på grå bakgrund, traditionellt snickeriredskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Stefan Bengtsson och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Inte enhands men jag kan skicka 1-2 sånna här till dig om du vill ;)
[bild]
Den var ju jättesnygg - funkar ju i vårt hus från tidigt 1900-tal! Tar gärna emot om du vill avstå från dem. Skickar PM.
 
Du har dessa i trä; https://www.hyvlar.se/dubuque-clamp-works-wood De första är väldigt mångsidiga tycker jag. Har dem till tex bokstöd, hänga saker i dem. Finns även som enbart metallbitarna, om man vill göra egna trädetaljer.
limkenkt_-500x500.jpg
 
Frustrator Frustrator skrev:
Inte enhands men jag kan skicka 1-2 sånna här till dig om du vill ;)
[bild]
Så här blev det - stort tack för tvingarna!!

Två svarta taklampor hänger framför fönster med växter, upphängda med hjälp av träklämmor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
K_arlstrom och 8 till
  • Laddar…
Väldigt snyggt. Får man ut och leta på loppisar i sommar efter ngt liknande.
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.