Hej,
Jag har några frågor kring att montera LED-lister över köksbänken. Förutsättningar:
  • 3,5m lång list
  • 15W/m
  • 24V
Det ger drygt 50W totalt.

1. Nån som har erfarenhet av hur pass varm en 24V 75W transformator blir, tex. LED transformator 24V 75W plint (led-tejp.se)? Är det ur brandsynpunkt OK att den monteras i köksskåpet, direkt mot stommen?

2. Nån som har erfarenhet av att handla från www.led-tejp.se. Är de seriösa? Har du nån annan butik att rekommendera?
 
B Blueztar skrev:
Hej,
Jag har några frågor kring att montera LED-lister över köksbänken. Förutsättningar:
  • 3,5m lång list
  • 15W/m
  • 24V
Det ger drygt 50W totalt.

1. Nån som har erfarenhet av hur pass varm en 24V 75W transformator blir, tex. LED transformator 24V 75W plint (led-tejp.se)? Är det ur brandsynpunkt OK att den monteras i köksskåpet, direkt mot stommen?

2. Nån som har erfarenhet av att handla från www.led-tejp.se. Är de seriösa? Har du nån annan butik att rekommendera?
Hej!

Du kan absolut montera den direkt mot skåpstommen.
Jag har nyligen beställt grejor från ledtejp.se Det är xcen.se sida för enbart ledtejpen de har.
Jag har varit i kontakt med dem två gånger via telefon och fått mycket bra service och de är proffsiga. Om du är osäker på vad du ska ha så är det bara att ringa så hjälper de dig. (y)(y)(y)
Paketet som kom var bra paketerat, köpte ett gäng alulister och ledtejp med fasdimmer.
Köp fasdimmer om du tänkt att dimmra, funkar fin fint med Plejd och återfjädrande strömbrytare.:rofl:
 
Tack för ditt svar! Jag hade dimrad bänkbelysning i mitt förra kök, men märkte snart att jag aldrig dimmade ner. Så jag skippar det denna gång.
 
B Blueztar skrev:
Tack för ditt svar! Jag hade dimrad bänkbelysning i mitt förra kök, men märkte snart att jag aldrig dimmade ner. Så jag skippar det denna gång.
15w/m är kanske kraftig belysning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.