R reez skrev:
vår tre år gamla asko är väldigt tyst, i pricip ljudlös. visst kluckande av vatten ibland, beroende på hur den är lastad. betydligt tystare än den Siemens som ersattes.
Vilken ljudnivå är er Asko specad till?
 
BirgitS
M MangeAn skrev:
Vad var det för märke på den som hade 43db? Jag vill minnas att jag hört maskiner på 44db som varit väldigt tysta. Bosch eller Siemens. 39db är det inte så många som är specade till, det är väl de dyrare modellerna.
Båda kommer från Electrolux-koncernen, den förra stod det Electrolux på och denna står det Husqvarna på. Vid köpet var det för oss viktigast att få en som rymde våra 27 cm tallrikar, och ändå ha en överkorg med kopphyllor som går att använda, i alla fall inte hade högre ljudnivå än den förra samt 5 års garanti och det var vi beredda att betala lite extra för.
 
Uppdatering: Köpte en Siemens istället, specad till 44db. Betydligt tystare! I samtliga moment.
 
  • Gilla
Harald Boye
  • Laddar…
M MangeAn skrev:
Uppdatering: Köpte en Siemens istället, specad till 44db. Betydligt tystare! I samtliga moment.
Vilken modell?
 
M MangeAn skrev:
Vilken ljudnivå är er Asko specad till?
Magnussons2019 Magnussons2018 skrev:
Vilken modell?
SN657X02ME
 
M MangeAn skrev:
SN657X02ME
Tack!
 
Hej,

Jag hade precis köpte en Asko på Elgiganten (7000:-, nersatt från 8000:), men inte kopplat in den när jag läste den här tråden. Blev lite orolig jag gjort ett dåligt val.

Efter att ha kört den på ekonomiprogrammet, med salt och spolglans (lägsta inställning), kan jag konstatera att resultatet blev helt perfekt. Inga ränder, inga rester, ingen fet yta eller dylikt. Helt torr disk efter att luckan öppnats automatiskt när programmet körts klart. Faktiskt ett par snäpp bättre än vår Siemens som gjort sitt och står för avhämtning i trädgården. Nu har vi förstås aldrig använt spolglans tidigare, så det kan ju ha bidragit ska erkännas.

Ljudet är lite annorlunda. Motorn hörs inte alls, men det plaskas lite om man står precis intill och lyssnar. Folk som diskar på natten och sover i köket kanske då ska välja ett annat märke. ;-)

För övrigt imponerad av kvalitén på chassit (svetsat inte skruvat), korgarna riktigt stabila och mindre plast (ex roterande vattenspridare i rostfritt).

Väldigt nöjd så här lång.
 
A
Asko kan
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.