Dubbelugn med häll 12 år gammal
Övre ugnens grillfunktion har varit tvivelaktig sen vi skaffade den, men vi gav upp bråket med elekrolux.

Ber om ursäkt om det är i fel kategori, har lite dålig koll

Nu plötsligt funkar inte hällen. Lagade mat utan problem igår. Kollat alla säkringar och faser. Ungarna funkar som vanligt men när man försöker starta spisen så blinkar panelen bara till, piper och slår ifrån. Testat att slå av strömmen till den i 30 min. Ingen skillnad.

45 min kö till elekrolux support, så jag chansar på att någon här kanske kan ge en diagnos?

Med vänlig hälsning "Livrädd för el"
 
  • Typskylt på en Electrolux dubbelugn som visar modellnummer, serienummer och tekniska specifikationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Får du ingen felkod i displayen?
 
Nix, snabb blink, pip, död...
 
R
Stefan N Stefan N skrev:
Får du ingen felkod i displayen?
Det är ingen häll, utan en hel spis, jag har något liknande från e-lux. Finns ingen display, bara touchkontroll.
 
R rolflidvall skrev:
Det är ingen häll, utan en hel spis, jag har något liknande från e-lux. Finns ingen display, bara touchkontroll.
Stämmer. Men vi har fått felkod en gång E... Något när en fas var borta, så vill den så kan den visa felkod

Kan det vara ett överhettning säkring eller vad det heter?
 
Vi hade ett liknande fel i höstas. Masterkretskortet hade tydligen gett upp, jag var inte hemma när teknikern kom så kanske inte helt korrekt benämning. Men Electrolux kom och bytte och det var inte så fasligt dyrt, 1895 efter Rut-avdrag inkl nytt kort. Men det måste du vara väldigt tydlig med att se till att de har avdrags-uppgifterna i förväg.
 
terjevigen terjevigen skrev:
Vi hade ett liknande fel i höstas. Masterkretskortet hade tydligen gett upp, jag var inte hemma när teknikern kom så kanske inte helt korrekt benämning. Men Electrolux kom och bytte och det var inte så fasligt dyrt, 1895 efter Rut-avdrag inkl nytt kort. Men det måste du vara väldigt tydlig med att se till att de har avdrags-uppgifterna i förväg.
Tack för informationen. Konstigt nog funkar spisen klockrent igen vi funderar på om det var en dålig fas från vattenfall...
 
  • Gilla
terjevigen
  • Laddar…
Kungshagen Kungshagen skrev:
Tack för informationen. Konstigt nog funkar spisen klockrent igen vi funderar på om det var en dålig fas från vattenfall...
hej! Började den fungera igen bara så där? Jag har samma problem med IKEA folklig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.