Halloj! Undrar om någon byggt hus från Polen?
Dvs modulhus el liknande.
Nyckelfärdigt?
Någon som har tips på entreprenörer?
Tacksam för alla svar
 
Köp svenskt, stödj inhemsk handel och kvalitet.
 
  • Gilla
Sema Deli1 och 1 till
  • Laddar…
Vedspisen Vedspisen skrev:
Köp svenskt, stödj inhemsk handel och kvalitet.
Det är ju en jävla skillnad i pris om man tex. kollar på
https://www.norges-hus.se/
 
M Mr Marqs skrev:
Det är ju en jävla skillnad i pris om man tex. kollar på
[länk]
Ja, det är det verkligen! Mailat norges hus. Men inte fått svar. Frågan är alltid fri
 
Har du fått någon respons?
I stugområdet där vi har fritidshuset gjordes två husgrunder iordning nu i höstas, och i vår kommer stugbyggsatserna från just norges-hus.se
 
  • Gilla
Mr Marqs
  • Laddar…
Raskus Raskus skrev:
Har du fått någon respons?
I stugområdet där vi har fritidshuset gjordes två husgrunder iordning nu i höstas, och i vår kommer stugbyggsatserna från just norges-hus.se
Nej tyvärr! Skrev ett mail på svenska. Där fanns även kontaktfärmulär på deras hemsida. Kanske hade funkat bättre?!

Frågade bla om man kan få nyckelfärdigt osv.
 
P Patritcia skrev:
Nej tyvärr! Skrev ett mail på svenska. Där fanns även kontaktfärmulär på deras hemsida. Kanske hade funkat bättre?!

Frågade bla om man kan få nyckelfärdigt osv.
Vill du ha nyckelfärdigt får du nog kontakta en firma i Sverige som hjälper dig. Jag hittade någon svensk firma som var återförsäljare för just norgeshus för något år sedan när jag letade hus men kommer inte ihåg vad de hette. Jag vet att de var 2-3 hundra tusen dyrare än att handla direkt från polen.
 
M Mr Marqs skrev:
Vill du ha nyckelfärdigt får du nog kontakta en firma i Sverige som hjälper dig. Jag hittade någon svensk firma som var återförsäljare för just norgeshus för något år sedan när jag letade hus men kommer inte ihåg vad de hette. Jag vet att de var 2-3 hundra tusen dyrare än att handla direkt från polen.
Jag har kontakt med en polsk byggfirma som utgår från Sverige. Han har haft firma här i 15 år. Kan ta hit allt byggmaterial från Polen. Så ska checka med honom.

Vi bor i Sjöbo, Skåne. Har bara ca 2 mil till färjeläget i Ystad, som i sin tur går direkt till Świnoujście, Polen. =kort fraktväg.

Får se hur det hela utvecklas
 
  • Gilla
Annamariadesa
  • Laddar…
Låter ju toppen!
Hör gärna av dig hur det går.
 
P Patritcia skrev:
Jag har kontakt med en polsk byggfirma som utgår från Sverige. Han har haft firma här i 15 år. Kan ta hit allt byggmaterial från Polen. Så ska checka med honom.

Vi bor i Sjöbo, Skåne. Har bara ca 2 mil till färjeläget i Ystad, som i sin tur går direkt till Świnoujście, Polen. =kort fraktväg.

Får se hur det hela utvecklas
Kan du tipsa om denna polska bygger? Ska sätta ett fint munuhus på.vår tomt
För vår dotter
 
P Patritcia skrev:
Jag har kontakt med en polsk byggfirma som utgår från Sverige. Han har haft firma här i 15 år. Kan ta hit allt byggmaterial från Polen. Så ska checka med honom.

Vi bor i Sjöbo, Skåne. Har bara ca 2 mil till färjeläget i Ystad, som i sin tur går direkt till Świnoujście, Polen. =kort fraktväg.

Får se hur det hela utvecklas
P Patritcia skrev:
Halloj! Undrar om någon byggt hus från Polen?
Dvs modulhus el liknande.
Nyckelfärdigt?
Någon som har tips på entreprenörer?
Tacksam för alla svar
P Patritcia skrev:
Halloj! Undrar om någon byggt hus från Polen?
Dvs modulhus el liknande.
Nyckelfärdigt?
Någon som har tips på entreprenörer?
Tacksam för alla svar
Hur gick det för er?
 
Vi är inne på att beställa ett modul hus från Polen. Men jag funderar över hur reglerna ser ut kring taket. Finns det några speciella normer som behöver uppfyllas? Är det någon som vet?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.