Japp, som ämnet lyder: vattnet i diskmaskinen blir inte varmt.
Nånting har hänt. Har rengjort silar, filter etc men gjorde ingen skillnad.

Läste något om att värmelementet kanske har pajat?

Diskmaskinen är en ASKO D5437A SOF.
 
A
ovanligt på dessa
 
A
Inga felkoder?
Man får väl mäta Elementet och kolla anslutningen, men troligen är det kretskortet.
Kretskort är överrepresenterade i antalet fel
 
Om det är fel på kretskortet, kanske det är värt att köpa ny maskin då den har många år på nacken..
 
electroluxaren skrev:
Inga felkoder?
Man får väl mäta Elementet och kolla anslutningen, men troligen är det kretskortet.
Kretskort är överrepresenterade i antalet fel
Inga felkoder.
 
Leta rätt på värmelementer och ohma det. Är det avbrott så är det byte av element. Skedde för min tvättmaskin i våras. Nytt till Siemens tvättmaskin var 300 sek på ebay. Enkelt att byta. Hur det sitter på din diskmaskin vet jag inte. Nödlösning... koppla den på varmvattnet.... kan bli bättre om du har bra varmvatten...
 
Jag hade samma fel på en Electrolux ESF6227 (från 2004), slutade värma. Trodde att det var elementet och skaffade ett sånt. Men när jag väl hade plockat isär och mätte på det gamla elementet var det OK. Både objektiva bedömningar och fruns åsikter pekade mot skrotning.
Upptäckte då tråden här https://www.byggahus.se/forum/threads/trasig-husqvarna-diskmaskin.71560 som trots allt gav hopp: Ett jättevanligt fel i manöverpanelen (kretskortet) som går att laga. Och det var så enkelt! Det här var andra lagningen, förra gången var det en sprucken slang. Men nu lever den väl på övertid, så nästa gång nåt händer blir det nog byte. Kanske... Nu "känner man" den ju lite...
 
A
Det fia är att nu vet du vad du har men du vet inte vad du får om du byter maskin
 
  • Gilla
Herrmalin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.