T
Vi undrar ifall swimspa är något att ha. Vi planerar att bygga altan till våren och vill ha ett utespa. Men vi skulle vilja ha pool också. Men har insett att det blir för hög kostnad med både ock samt för mycket jobb med en vanlig pool. Så vi funderar nu på ifall swimspa kan vara ngt för oss. Ni som redan har, hur mycket jobb är det med swimspa?Är det en bra ersättare för pool?
 
T
Har du barn, mindre barn? Om så är fallet så känns det inte riktigt som det bäst (om du inte har lugna ungar).
Fördelen med en separat pool är ju att man kan svalka sig i poolen på dagen, sen när det blir kallare på kvällen så kan man sätta sig i spabadet.
 
T
Nä vår yngsta är 12 snart 13 år, så inga småbarn. Kan man inte reglera tempen så att det är kallare i swimdelen än i spadelen?
 
  • Gilla
Pär Berg
  • Laddar…
Hej Titan!
Jag har ett swim spa av märket
LEXINGTON från svenska & spa.
Jag är nöjd med detta!
Det går att reglera värmen i båda delarna för sig, när det är minus 15 ute så är det inga problem att hålla värmen på 40 grader i spa delen och 33 grader i swimdelen. Jag matade ut en trefaskabel 20A från huset till swimspat, och sedan köpte jag ett litet manöver skåp med säkringar å dyl och delade ut ström till de båda styrenheterna som swimspat hade i sig från start.
Sedan kan man styra via appen värmen och musik mm. Mitt spa är på året om vi badar ofta.
mvh. Swim spa av märket LEXINGTON med barn som badar, ute på träaltan med ljusslingor och ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Swim spa Lexington på ett frosttäckt trädäck med staket och ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Månsbo-Lotta och 9 till
  • Laddar…
Vet du hur många kWh det går åt att köra det på ett år?

Brassen200 Brassen200 skrev:
Hej Titan!
Jag har ett swim spa av märket
LEXINGTON från svenska & spa.
Jag är nöjd med detta!
Det går att reglera värmen i båda delarna för sig, när det är minus 15 ute så är det inga problem att hålla värmen på 40 grader i spa delen och 33 grader i swimdelen. Jag matade ut en trefaskabel 20A från huset till swimspat, och sedan köpte jag ett litet manöver skåp med säkringar å dyl och delade ut ström till de båda styrenheterna som swimspat hade i sig från start.
Sedan kan man styra via appen värmen och musik mm. Mitt spa är på året om vi badar ofta.
mvh.[bild] [bild] [video]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.