D
Jo om du nöjer dig med att svara på de frågor jag ställt så går det utmärkt.

Sluta haka upp dig på att jag lånat en bild för att få svar på en specifik detalj i bilden.
 
Det var en tråkig inställning när någon försöker svara och ge information. Var glad att någon vill hjälpa dig gratis.
 
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
D
Någon som har måtten på en sån här mediakonverter. Bredden x höjden

Mediakonverter monterad på vägg med synliga kablar och lysande indikatorlampor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


obs lånad bild
 
D Derbyboy skrev:
Någon som har måtten på en sån här mediakonverter. Bredden x höjden

[bild]

obs lånad bild
Inteno XG6846 router översikt och portar med måttangivelser, 21cm bred och 14cm hög, 4cm djup.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
TUSEN TACK!
 
D
Jag tänker om man skulle sätta mediakonverteraren i krypgrunden så skulle man vilja sätta en kapsling runt.

Brukar en sån där tekniker som kommer ut kunna göra en ny villapatch på plats.

tänker om man skulle använda en förskruvning/genomföring till kapslingen så måste ju kontakten tas bort.
 
D
Om man klipper av en fiberkabel måste fibern ”blåsas om” då?
 
D
Får man igenom en villapatch i en flexslang 20mm?
 
R
Ingen seriös aktör kommer låta sin tekniker krypa ner i en krypgrund för att svetsa fiber.

En riktigt fibersvets är inget billigt instrument och de är känsliga för damm och smuts.

Det du kan hoppas på är att han sätter ett fiberuttag på befintlig plats och sen får du köpa en villapatch som är tillräckligt lång för att dra mediakonvertern dit du vill själv.
 
  • Gilla
Jocke Best och 1 till
  • Laddar…
D
På platsen där fiberboxen sitter kommer han inte sätta någonting.

Det är 130 i takhöjd, varm och torrt.

Åtminstone fiberboxen får sitta i krypgrunden. Jag skulle nog gärna sätta tjänsteföretagen där också.
 
D
Går det att dra en villapatch igenom en 20mm flexslang?
 
D
Gult fiberoptickabel markerat med röd cirkel i en väggmonterad nätverksdistributionspanel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min ser ju jättetunn ut....jag antar att det är den gula på min bild som är en s k villapatch.
 
J
En standard SC-kontakt är rektangulär ca 6x8 mm så det borde gå att få genom. En LC är ca hälften så är det trångt kan du köra med SC-LC-adapter.
 
J
D Derbyboy skrev:
[bild] Min ser ju jättetunn ut....jag antar att det är den gula på min bild som är en s k villapatch.
Det är korrekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.